در یادواره مهندس شهید احمدقلی رستمی عنوان شد:

زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا وظیفه همگانی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در یادواره مهندس شهید احمدقلی رستمی، زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا را وظیفه همگان بویژه مسئولان دانست.
کد خبر: ۹۲۶۸۹۲۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یادواره آبروی محله به پاس یاد و نام شهید مهندس احمدقلی رستمی، با حضور امام جمعه شهرستان کوهرنگ و مسئول نمایندگی ولی فقیه در  سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در روستای قاسم آباد شهرستان کوهرنگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع وطن و مدافعان حریم اهلبیت علیهم السلام را گرامی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر با اشاره به اینکه امروز مهمان شهدا هستیم، اظهار کرد: شهدا ما را به مجلس خود دعوت کرده اند و مهمانی در این محافل ویژه است، چون مهماندار ویژه است.

وی افزود: فقط اولیاء الهی می دانند شهداء چه کسانی هستند. در قیامت لغزش های شهدا بخشیده می شود. شهدا در قیامت آرزو می کنند دوباره به دنیا برگردند و باز هم شهید شوند، که این مسئله بر اساس روایات نشان از اهمیت جایگاه شهادت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، گفت: در مباحث اسلامی، مقام امامت بالاترین مقام است؛ اما امامان هم آرزوی شهادت می نمودند.

وی افزود: ویژگی های شهیدان منحصر به این عزیزان است و فقط مخصوص شهیدان است. حرکات و خصوصیات ویژه ای شهدای ما داشتند و اولین نکته این است که تلاش می کردند با خدا رابطه تنگاتنگی داشته باشند و از راز و نیاز با خدا بویژه مناجات شبانه لذت می بردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، گفت: شهدا راهکار رفع گرفتاری ها را در نماز و انس با خدا می یافتند و همه ما بویژه مسئولین نیز باید فرهنگ شهادت را زنده نگهداریم و برای آرمان شهدا حرمت قائل شویم.

گفتنی است؛ مداحی، نوحه خوانی، سینه زنی و ذکر مرثیه در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود که با تجلیل از خانواده مهندس شهید احمدقلی رستمی پایان یافت.

گفتنی است؛ شهید مهندس احمد قلی رستمی فرزند محمد زمان در تاریخ 1/فروردین/1339در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری دیده به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس، تکنسین ناظر و دانشجوی اصلاح نباتات بود، که در تاریخ16 /آذرماه/ 1365 در اهواز به  درجه رفیع شهادت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار