مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در گفت و گو با بسیج:

ادعای مذاکره در کربلا مصداق فتنه تحریف است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ادعای مذاکره در کربلا را مصداق فتنه تحریف دانست و گفت:اینکه بگوییم امام حسین (علیه السلام)  در کربلا مذاکره کرد  تا مسئله برد اتفاق بیفتد درست نیست. امام حسین (علیه السلام)  مذاکره نکرد که برای یزید بردی اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۹۲۶۸۸۶۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، ماه خون و قیام از راه رسیده است. قیامی که الگوی انقلاب اسلامی و مردم  ایران شد که با پیروی از مکتب عاشورا، حکومت فاسد و منحوس پهلوی را از سرنگون کردند  و امروزه الگوی حقیقی شدند برای همه کشور‌های مستضعف و آزادگان جهان که در سایه استکبار و استبداد  از حداقلی‌ترین حقوق خویش باز ماندند.

انقلاب خمینی که برگرفته از انقلاب حسینی بود، تداعی کننده نهضتی است که امامش  در سال ۶۱ هجری با پرچم امر به معروف ونهی از منکر برای احیای اسلام ناب محمدی (ص)، با صبرو مقاومت، مقابل حاکمان فاسد ایستاد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری با اشاره به اینکه امام حسین (علیه السلام) با هدف  اصلاح امت پیامبر گرامی اسلام قیام کردند، می‌گوید: «امام حسین (علیه السلام) می‌فرمایند: مگر نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود و  ظلم و فساد حاکمان مفسد را در برگرفته است.»

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در همین رابطه ادامه می‌دهد: «امام حسین (علیه السلام)  اوضاع اجتماعی ،سیاسی و حکومتی را برای مردم و خواص  تبیین می‌کنند  و   هشدار می‌دهند مبنی بر اینکه با وجود این همه مفاسد که بصورت علنی در جامعه توسط حاکم و حاکمان جامعه آن زمان اتفاق می‌افتاد آیا  نباید کاری کرد.»

حجت الاسلام تسخیری در ادامه مهم‌ترین هدف قیام اباعبدالله (علیه السلام) را امر به معروف و نهی از منکر میداند و خاطرنشان می‌کند: «همه ما میدانیم حوزه امر به معروف و  نهی از منکر مختص به یک قشر جامعه نیست بلکه این حوزه قلمرو بسیار گسترده  و ابعاد مختلفی در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امر حکومتی دارد.»

امر به معروف و نهی از منکر  مقابله با جریان فساد را  نیز در برمی گیرد؛ مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا تصریح می‌کند: «مسئله‌ای  را که امام حسین (علیه السلام) به آن پرداختند مسئله امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حکومتی است که سبب شد حضرت جان خود و فرزندان و اصحاب باوفایشان را در این راه تقدیم کنند و خاندان آل الله هم به اسارت بروند.»

حجت الاسلام تخسیری به تبیین این مسئله مهم می‌پردازد و ادامه میدهد: «وقتی حاکمان جامعه فساد کنند و دولتی به ظاهر اسلامی ریشه به تیشه حکومت بزند، امام حسین (علیه السلام) در این شرایط برای احیای دین جدش ساکت نیستند.»

حرکت و قیام امام حسین (علیه السلام) درس‌ها وپیام‌های فراوانی دارد. مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به وهابیت و حکام خبیث آل سعود می‌گوید: «کشوری که مدعی اسلام است، اما تیشه به ریشه اسلامی میزند و یا کشوری مثل امارات و امثالهم که مدعی اسلام بوده، اما تابع  آمریکای جنایتکار و صهیونیسم غاصب هستند و در راستای  کشور‌های غربی و اروپایی مثل انگلیس و... عمل می‌کنند. این کشور‌های مدعی اسلام سنت، اندیشه‌ها وتفکر  رسول گرامی اسلام را در اداره جامعه کنار گذاشتند و با یهود حربی پیمان می‌بندند و با تائید جنایت دشمنان در حال عادی سازی روابط هستند.»
 
حجت الاسلام تسخیری با تصریح بر اینکه داعش، جبهه النصره و گروهک‌های تکفیری زاده و دست پرورده آمریکای جنایتکار هستندتاکید می‌کند: «در عصر حاضر ما تکلیف داریم که زیر بیرق امام حسین (علیه السلام) در مقابل دولت‌های فاسدی که با حمایت داعش، جبهه النصره و گروهک‌های تکفیری تیشه به ریشه اسلام می‌زنند، و میخواهند اسلام را زیر سیطره استکبار جهانی ببرند، بایستیم و مردم را در برابر دشمنی که با تمام قوا میخواهد ریشه اسلام را بخشکاند، آگاه کنیم.»

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا به شیوه‌های مبارزه با استبداد و استکبار در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «امام حسین (علیه السلام) از آغاز حرکتشان تا در میدان جنگ دست از امر به معروف و نهی از منکر بر نمی‌دارند. در  تاریخ مشاهده می‌کنید حتی برخی از خوارج  که از دشمنان سرسخت امیرالمومنین علی (علیه السلام) بودند با امر به معروف و نهی از منکر امام، صفشان را از دشمن جدا کردند.»

رهبر معضم انقلاب در سخنرانی روز عید قربان به  مسئله تحریف هم اشاره کرده بودند. توصیه‌ها و هشدار‌های رهبر معظم انقلاب نشان میدهد که جریان تحریف درصدد اختلال در دستگاه محاسباتی کشور است و باعث می‌شود تصمیم گیران  جامعه در کانون فتنه تحریف قرار بگیرند. حجت الاسلام تسخیری در همین رابطه اضافه می‌کند: «اینکه بگوییم امام حسین (علیه السلام)  در کربلا مذاکره کرد  تا مسئله برد اتفاق بیفتد درست نیست. امام حسین (علیه السلام)  مذاکره نکرد که برای یزید بردی اتفاق بیفتد این مصداق فتنه تحریف است.»

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با هشدار به اینکه اگر امر به معروف تعطیل شود همه فرایض از بین می‌رود، خاطرنشان می‌کند: «اگر این امر اتفاق بیفتد  امام را مثل سیدالشهدا (علیه السلام)  زیر سم ستوران قرار میدهند.»

به گفته حجت الاسلام تسخیری  هدف از  امربه معروف و  نهی از منکر در جامعه، حسینی کردن مردم  است و این باید در همه  سطوح کشور  و در مسئولان هم صورت بگیرد و اگر حقی ضایع شده تکلیف است با امر به معروف و نهی از منکر آن حق به مردم برگردانده شود.

انتهای پیام/
 
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار