رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان مرکزی خبر داد

ایجاد ۱۰ هزار شغل با اجرای ۵۸ پروژه «جهش تولید» در استان مرکزی

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان مرکزی گفت: با توجه به‌عنوان شعار سال مبنی بر جهش تولید در استان مرکزی ۵۸ پروژه به شکل طرح سرمایه‌گذاری و زیرساختی شناسایی‌شده که مجموعاً ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۶۸۲۲۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رقیه یادگاری رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان مرکزی امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی گفت: ‌با توجه به شرایط اقتصادی کشور ارائه تسهیلات اشتغال روستایی به شکل‌های گذشته به اتمام رسیده و امروز باید به دنبال اجرائی شدن مطالعات کارشناسی در روستاها هستیم.

یادگاری اظهار کرد: در استان مرکزی مطالعات کارشناسی از ۵۴۵ روستا در دستور کار قرارگرفته که ۳۸۹ روستا قرارداد آن انجام‌شده و ۳۳۴ روستا تاکنون مطالعات آن انجام‌شده و نتایج آن به فرمانداران ارسال‌شده است.

وی ادامه داد: مطالعات کارشناسی روستایی زمینه کارآفرینی جدید را ایجاد می‌کند و امروز با توجه به شرایط، دیگر ایجاد کارآفرینی‌های قدیمی پاسخگوی نیازها نیستند چراکه نه از نظر اقتصادی می‌توان تأمین اعتبار کرد و نه روستائیان تمایل به انجام آن را دارند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان مرکزی گفت: آن چیزی که امروز باید در روستاها مورد هدف باشد جذب سرمایه‌گذار است که در مرحله مقدماتی آن باید اولویت‌های سرمایه‌گذاری در روستاها مشخص شود و این موضوع را می‌توان به‌خوبی با کمک معتمدین روستاها انجام داد.

یادگاری اضافه کرد: با توجه به‌عنوان شعار سال مبنی بر جهش تولید در استان مرکزی ۵۸ پروژه به شکل طرح سرمایه گذاری و زیر ساختی شناسایی شد که به طور مستمر در جلسات روند پیشرفت آنها بررسی و رصد می شود.

وی ادامه داد: پروژه های جهش تولید با محوریت طرح های کشاورزی ۱۴ طرح با اعتبار ۲۸۰۰ میلیارد تومان ، صنعت ۲۳ طرح با اعتبار ۴۹۰۰ میلیارد تومان و گردشگری ۳۱ طرح با اعتبار ۷۶۵ میلیارد تومان است که مجموعاً ۱۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان مرکزی بیان کرد: در بحث کمیته کشاورزی پروژه‌های جهش تولید شامل اجرای اولین مرکز مولدسازی ماهی قزل آلا شازند با پیشرفت ۴۰ درصدی، احداث شهرک ماهیان زینتی با درصد پیشرفت ۱۰ درصدی، واحد تولید تن ماهی شرکت طبیعت، احداث کشتارگاه و بسته بندی انواع گوشت میهن با پیشرفت ۷۰ درصدی، شرکت زرین دام پایدار با پیشرفت ۸۰ درصدی، واحد گاوداری کشت و صنعت غزال میهن با پیشرفت ۵۰ درصدی، شرکت مرغ پرور با پیشرفت ۷۰ درصدی، شرکت زرین گشت پایدار زندیه با پیشرفت ۲۰ درصدی، احداث فاز اول گلخانه ۱۵ هکتاری شرکت کشت و صنعت خمین با پیشرفت ۱۸ درصدی، طرح آبیاری از جمله طرح های حوزه کشاورزی هستند.

یادگاری افزود: همچنین پروژه افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش اقتصادی با پیشرفت ۱۵ درصدی که در صورت تخصیص اعتبار سر موعد مقرر به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص بیمارستان ولیعصر (عج) اراک گفت: این پروژه با پیشرفت ۶۴ درصدی که در صورت رفع مشکل اعتبارات و مشکلات پیمانکار و مشکلات تکمیل تجهیزات در موعد مقرر به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان داریم که عملکرد و روند تکمیل آنها به طور مستمر رصد می شوند و نیاز است دستگاه های اجرایی همکاری بیشتر در خصوص اطلاع از آخرین وضعیت پروژه ها داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار