ضرورت غنی سازی سبد مشاغل خانگی در سبزوار

راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و غنی‌سازی سبد مشاغل خانگی، راه‌حل اقتصادی برون رفت سبزوار از دومین شهر پرحاشیه‌نشین خراسان رضوی پس از مشهد است
کد خبر: ۹۲۶۷۸۹۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ به‌عنوان حلقه اول تولید کشور در روستا مشغول کار بودند که مشکلات و نبود امکانات و درآمد اندک سبب شد تا روستا را به امید پیشرفت و درآمد بیشتر رها کرده و پا در مناطق حاشیه شهر بگزارند؛ شاید در آن روز فکر نمی‌کردند که حضورشان در این مناطق نه‌تن‌ها گره‌ای از مشکلات بازنخواهد کرد که خود را درگیر مسائلی نظیر چالش‌های اجتماعی فرهنگی و مناسبات اجتماعی خواهند کرد.

معضلی که در نگاه اول حل آن نیاز به خرج میلیارد‌ها تومان بودجه دارد، از تولید شغل گرفته تا آماده کردن فضای آموزشی و هزاران کاربر زمین‌مانده دیگر که البته اگر مسئولان به ۷۰ هزارنفری که در این مناطق زندگی می‌کنند به چشم فرصت بنگرند بسیاری از مشکلات و گره‌ها به دست خود این افراد گشوده خواهد شد.

مهدی برزویی دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف در سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین معضلاتی که افراد ساکن در مناطق حاشیه‌نشین با آن دست پنجه نرم می‌کنند عدم تأمین مالی و ناکارآمد بودن اقتصاد خانواده است اظهار داشت: مهم‌ترین راهی که می‌توان معضلات موجود در این مناطق را حل کرد تأمین اقتصاد خانوار از طریق ایجاد مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به این موضوع که نبود شغل و کاهش درآمد روستایی سبب مهاجرت بسیاری از این افراد به مناطق حاشیه‌ای شهر شده است تصریح کرد: غنی کردن سبد مشاغل خانگی و ارائه آن به ساکنین این مناطق بایستی در دستور کار ستاد باشد به‌گونه‌ای که هر شخص بتواند از سبد موجود حرفه‌ای را انتخاب کرده و به آن بپردازد.

دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف به موضوع حل معضل اقتصادی در این مناطق اشاره کرد و تأکید کرد: حل این معضل به‌تن‌هایی می‌تواند چندین معضل درگیر با مسائل اقتصادی را از سر راه مسئولان بردارد.

برزویی بابیان اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر در مناطق هدف سبزوار ساکن هستند و این موضوع سبب شده است تا سبزوار پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر ازنظر تعداد حاشیه‌نشین‌ها در استان شناخته شود تأکید کرد: این موضوع سبب شده است تا سبزوار به‌عنوان پایلوت کشوری برای ساماندهی به مناطق هدف تعیین گردد.

دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف در سبزوار به ظرفیت‌های موجود در مناطق هدف اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فرصتی برای ایجاد زیرساخت نیست و باید از ظرفیت‌های موجود مانند فضای باز مدارس سالن‌های ورزشی استفاده کرد تا بتوان از وضعیت اضطرار کنونی گذر کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار