زنده نگه داشتن مناسبت‌های ملی مذهبی ریشه در انقلاب دارد

فرمانده سپاه بیت المقدس با اشاره به اینکه آیین‌ها وآداب و رسوم هر ملت، سازنده عناصر فرهنگی جامعه محسوب می‌شوندو ریشه در انقلاب دارد گفت: زنده نگهداشتن مناسبت‌های ملی مذهبی تاثیر بسزایی در نگهداری و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی دارد و باید هرگز اجازه کم رنگ شدن یا کهنه شدن آن را ندهیم.
کد خبر: ۹۲۶۶۵۸۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس صبح امروز در مراسمی در جمع فرماندهان ارشد و کارکنان سپاه بیت المقدس که در نماز خانه این سازمان برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب صد درصد دینی، اسلامی است که فرهنگ آن یکی از پایه‌های اصلی ساختارسیاسی ما است که بر اساس این اصول از ابتدای انقلاب تا به امروز و آینده پیش خواهیم رفت.

وی گفت: انقلاب اسلامی، قانون اساسی، امام، شهدا و فرهنگ ایرانی از ارزش‌های پر افتخار این نظامند که هر کدام در جای خود از اهمیت خاصی برخوردارند.

سردار حسینی با اشاره به اینکه آنچه که به این انقلاب و ارزش‌های اسلامی آن شرعیت می‌دهد اسلامی بودن آن و اصل ولایت فقیه است افزود: یکی از رسالت‌های مهم انقلاب اسلامیمان در عرصه‌های مختلف معرفی و احیا و گسترش تفکر و معارف اسلامی است که دشمنان و معاندان اسلام همواره می‌کوشند چهره‌ای مخدوش از آن نشان دهند و حقایق را وارونه جلوه دهند که در این میان وظیفه ما گسترش این ارزش‌ها در مقابل آن است.

فرمانده سپاه بیت المقدس گفت:آیین‌ها وآداب و رسوم هر ملت، سازنده عناصر فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند. تنوع و تعداد آیین‌ها و آداب و رسوم دلیل غنای فرهنگی یک جامعه است و در این بین زنده نگهداشتن مناسبت‌های ملی مذهبی تاثیر بسزایی در نگهداری و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی دارد و باید هرگز اجازه کم رنگ شدن یا کهنه شدن آن را ندهیم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر با اشاره به اینکه امروز با وجود فضای آلوده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی در جریان است افزود: دشمن برای تخریب بنیان‌ها و ارزش‌های اسلامی در محدوده فضای فیزیکی کشور خواهان از بین بردن ارزش‌های این انقلاب است که وظیفه ما در این میان این است که با برنامه ریزی درست و ایجاد فضای سالم فرهنگی در مقابل هر فتنه‌ای از دشمن ایستادگی کنیم.

سردار حسینی عنوان نمود:دشمن و ضد انقلاب در منطقه از هر تلاشی برای بد نام کردن سپاه کوتاهی نخواهد کرد و با به راه انداختن عملیات‌های روانی در صدد مدخوش کردن چهره این نهاد مردمی است، اما سپاه با اقتدار خود در ایجاد وحدت و هماهنگی و حفاظت از دستاورد‌های این انقلاب نشان داده است که همواره در کنار مردم است و در تمام مشکلات یاری گر آنان خواهد بود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد ورود آزادگان به کشور گفت: ۲۶ مردادماه مصادف است با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، ورود بزرگ مردانی که اسوه‌های صبر و ایثار در دفاع مقدس بودند.

وی افزود: باید قدر این گنجینه‌های ارزشمند انقلاب را دانست؛ آزادمردانی که در اوج عزّت و پایداری به وطن بازگشتند و با صلابت و ایستادگی، برای خدمت در سنگر سازندگی ایران آزاد و آباد در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آماده و مقاوم اند

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان با اشاره به اینکه دشمن با دنبال کردن نقشه‌های خود به دنبال تجزیه طلبی است افزود: چالش‌های بزرگ دشمن در آینده نشانه گرفتن فرهنگ و هویت فرهنگی است چرا که امروز چندین پروژه جهانی سازی در جهان در حال اجراست و قدرت‌های بزرگ هر کدام به دنبال این هستند تا برای تامین منافع و تضمین آینده شان همه دنیا را شکل خود کنند که غربی‌های صهیونیست در این زمینه حریص‌تر از بقیه هستند که وظیفه ما مقابله با هر کدام از این چالش‌ها در بستر‌های مناسب است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار