خبرهای داغ:
313
به مناسبت روز بزرگداشت مدافعان حرم؛

دستاورد حضور مدافعان حرم ایرانی در جنگ با داعش، از امنیت تا اقتصاد و سیاست

جنگ نیابتی که ایران و آمریکا که توسط داعش علیه سوریه و عراق شکل گرفت، اگر به پیروزی داعش می‌انجامید علاوه بر به خطر افتادن مرزها و تجاوز و خرابکاری روزانه در شهرهای مرزی کشور، به اقتصاد کشور ضربه زده و جایگاه ایران در جامعه بین المللی را تضعیف می‌کرد.
کد خبر: ۹۲۶۴۴۲۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

به امروز 18 مرداد مصادف با سالروز شهادت شهید مدافع حرم، شهید محسن حججی، است که به نام روز بزرگداشت مدافعان حرم نامگذاری شده است.

باورکردنی نیست که هنوز عده‌ای علت حضور مدافعان حرم ایرانی در سوریه و عراق را نفهمیده‌اند. با وجود رسانه‌ای با بزرگی و وسعت فضای مجازی و با وجود این همه خبر، عکس، فیلم و مطلب منتشر شده هنوز هم برخی شک و شبهه وارد می‌کنند.

این‌ها مگر ندیدند داعش تا 30 کیلومتری ایران آمد. همان داعشی که وارد خانه‌ها می‌شد و بدون سؤال و جواب همه اهل خانه را قتل عام می‌کرد و به پیر و جوان، زن و مردم، کودک و خردسال هم رحم نمی‌کرد و حتی در بین نیروهای خود مرتب دست به اعدام و قتل بدون برگزاری دادگاه یا بدون دلیل منطقی می‌زد.

 

*داعش به دنبال تصرف ایران بود

این‌ها مگر نشنیدند که بارها سردمداران این گروه خونخوار اعلام کردند که یکی از مقاصدشان تصرف ایران و کشتار ایرانیان است و در مکتب خود مال، خون و ناموس ایرانی را بر خود حلال می‌دانستند و در همه نقشه‌های هدف منتشر شده‌شان به این اذعان کرده بودند.

گروه‌های تکفیری در شهرهای سنی‌نشین عراق و سوریه هم به زنان و دختران رحم نمی‌کردند و آن‌ها را برای تجاوز و بردگی انتخاب و بعد از آزار و اذیت، در بازار برده فروش‌ها مانند یک کالا به فروش می‌رساندند، حال اگر دستشان به ایرانیان می‌رسید چه بر سر ما می‌آوردند؟

افرادی که هنوز باور ندارند حضور نظامی ایران در عراق و سوریه برای این بود که یکی از مهمترین اهداف داعش تصرف ایران بود آیا از خود این سؤال را کرده‌اند که هزینه راه اندازی این گروه‌های تکفیری، هزینه تأمین این حجم از سلاح و مهمات ایشان، هزینه حقوق‌های گزاف نیروها و مایحتاج و جیره روزانه این همه نیرو از کجا تأمین شد و این همه مبارز و جنگنده به یک باره کجا آموزش دیدند و کدام نیروی متخصصی تاکتیک‌های نظامی آن‌ها را طراحی می‌کرد تا علیه عراق، سوریه و ایران مبارزه کنند و از کجا به سلاح‌های پیشرفته و پهپادهای جدید دست پیدا کردند؟

در میان افرادی که حضور ایران در مبارزه با داعش را زیرسؤال می‌برند عده‌ای مغرض و معاند هستند، عده‌ای جاهل‌اند و تنها عده قلیلی می‌مانند که ممکن است شواهد به چشم آن‌ها نخورده باشند.

 

*جنگ داعش، جنگ نیابتی بین آمریکا و ایران

اگر سرمایه کشوری همچون عربستان سعودی و حمایت نظامی کشوری مانند آمریکا به عنوان مهمترین دشمن حکومت‌های عراق، سوریه و ایران نبود چگونه می‌توانستند عده‌ای از مردم عراق و سوریه گردهم جمع شوند، بالاترین آموزش‌های نظامی را ببینند، این همه سلاح و مهمات تدارک ببینند و جرأت پیدا کنند در جهت تصرف این دو کشور به مبارزه بپردازند.

شکی نیست این جنگ، نه تنها جنگ چند گروه شبه نظامی با دولت‌های خود بلکه جنگ نیابتی بین ابرقدرت‌های بزرگ جهان و در رأس آن آمریکا با جبهه مقاومت و در رأس آن‌ها جمهوری اسلامی ایران بود. بارها مقامات آمریکایی نیز به این مسأله اشاره یا تصریح کرده‌اند که داعش ساخته و پرداخته خودشان بوده است.

بارها رزمندگان جبهه مقاومت حمایت مستقیم و غیر مستقیم آمریکا و ائتلافی که به بهانه مبارزه با داعش وارد منطقه شده بودند را ثبت کردند. از مقابله مستقیم با نیروهای مدافع حرم در آن جا که در حال شکست دادن داعش بودند تا جا به جایی نیروهای داعش و تا رساندن مهمات و بسته‌های غذایی به آن‌ها.

*امنیت مرزهای ایران در صورت موفقیت داعش

باز هم اگر فرض کنیم این موضوع هم ممکن است اشتباه باشد تصور کنید ایران به کمک سوریه و عراق نمی‌آمد و داعش این دو کشور را تصرف می‌کرد. آیا دیگر مرزهای غربی کشور روی آرامش به خود می‌دید؟ این گروه تروریستی که بارها در ویدئوهای منتشر شده خود که بعضاً حتی به زبان فارسی هم بوده است ایرانیان را تهدید کرده‌اند و در تعلیمات خود خون و مال و ناموس شیعیان و حتی اهل سنت غیروهابی را حلال می‌دانند همسایگی مسالمت آمیزی با کشورمان می‌داشتند یا هر روز باید شاهد تجاوز به مرزها و حمله به شهرهای مرزی‌مان بودیم و روزانه ترورها و فعالیت‌های خرابکارانه در شهرهای مرزی کشورمان رخ می‌داد.

 

*ضربه اقتصادی ایران در صورت موفقیت داعش

جدای از مبحث تهدید امنیت مرزهای غربی کشور، در شرایط تحریم ایران، هم اکنون کشورهای مختلفی نقش واسطه برای ارتباط با بازار جهانی را ایفا می‌کنند که یکی از مهمترین این کشورها عراق است. حال اگر این کشور به دست دشمنان ما بیافتد آیا دیگر می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

تفاهم نامه تجاری ایران و عراق امروز رقم بسیار بالایی است که موجب شده این کشور بازار خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی و وارد کردن ارز به کشور و متقابلاً تأمین کننده بسیاری از نیازهای کشور باشد. آیا اگر عراق به دست دشمنان ما می‌افتاد باز هم این بازارها را در اختیار داشتیم و باز هم با ما تفاهم نامه تجاری می‌بست؟

عقل و منطق و مردانگی حکم می‌کند هر دولتی از دولت‌های دوست خود حمایت کند وگرنه اگر این دوست را از دست بدهد در جامعه جهانی حمایت یک کشور را از دست داده و متقابلاً یک دشمن برای خود ایجاد کرده است که می‌تواند در فرصت‌های مختلف به مخالفت با این دولت بپردازد.

 

*جسارت به ساحت عتبات عالیات

داعش در شهرهایی که به تصرف درآورد نشان داد چه بغضی نسبت به اهل بیت و حرم ایشان دارد و با انفجار اماکن مقدسی همچون حرم صحابه مکرم پیامبر -صلی الله علیه و آله و سلم- و تیراندازی به سمت حرمین عسکریین -علیهم السّلام- خوی وحشی‌گری خود را نشان دادند و این مسأله‌ای است که شیعیان نمی‌توانند در مقابل آن سکوت کرده و اجازه جسارت به حرم‌های مطهر را بدهند.

گذشته از این موضوع امروز مراسم پیاده روی اربعین به یکی از مهمترین برنامه‌های جهان اسلام تبدیل شده است که علمای اسلام آن را بسترساز ظهور حضرت حجت بن الحسن -عجّل الله تعالی فرجه الشّریف- می‌دانند. اگر داعش موفق به تصرف عراق و براندازی حکومت اسلام فعلی این کشور می‌شد، قطعاً جلو برگزاری این مراسم مهم را می‌گرفت.

*شهید حججی، حجت خداوند در مقابل چشم همگان

بعد از شهادت شهید محسن حججی همه مردم دیدند چگونه دل‌ها به سمت این جوان 26 ساله جذب شد. چیزی جز اراده خداوند نمی‌توانست از بین صدها شهید مدافع حرم ایرانی به یکباره قلوب همه مردم کشور را متوجه این شهید گران قدر کند. رهبر معظم انقلاب درباره شهید حججی فرمودند: شهید حججی، حجت خداوند در مقابل چشم همگان شد.

 

همین مسأله در مورد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز رخ داد و یک ایران بلکه همه آزادگانجهان داغدار رفتن این بزرگ مرد تاریخ شدند. حال کسی این صحنه ها را ببیند و باز در حقانیت مدافعان حرم شک کند، باید به خود و به درستی خود شک کند.

 

گذشته از همه این دلایل در مکتب انسانیت و در مکتب اسلام مسلمان جایز نیست صدای فریاد کمک و دادخواهی مسلمانی را بشنود و به یاری او نشتابد. همه مدافعان حرمی که دست از دنیا شستند و همسران جوان خود و فرزندان خردسال و کودک خود را رها کرده و به سمت مبارزه با ظلم شتافتند اگر برای این انگیزه‌های والا نبود کی حاضر به چنین کاری می‌کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار