خبرهای داغ:

۱۲ مردادماه و اخبار کرونایی استانها

روند سینوسی شیوع ویروس کرونا به صورت افزایشی و کاهشی ادامه دارد و این روزها شاهد سیر نزولی به صورت محسوس در برخی از استانها هستیم، اما همچنان بر استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی تاکید می شود.
کد خبر: ۹۲۶۲۶۹۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیر صعودی تعداد بیماران مبتلا و فوت شدگان طی روزهای اخیر در پایتخت و تعدادی از استان ها، زنگ خطر را بار دیگر به صدا درآورد و  محدودیت ها در برخی مناطق ازسرگرفته شد و استفاده از ماسک نیز در اماکن عمومی اجباری شد، ضمن اینکه شهروندان فهیم نیز این مهم را نیک درک کردند و استفاده از ماسک به صورت فرهنگی روزانه در آمده است.

وضعیت کرونایی شهرهای مختلف کشور با توجه به شاخص هایی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود که بر این اساس استان‌های مازندران، لرستان در وضعیت قرمز و استان قم در وضعیت هشدار قرار دارد.

با این حال مردم ما روزهای سخت و پر استرسی را در مقابله با این ویروس شاخدار سپری می کنند ولی باوجود تمامی این مراقبت ها، استان ها و شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند، طرح های مراقبتی به همراه تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار داده اند و  بوستان ها تعطیل، برگزاری مراسم عروسی در تالارها و عزا در آرامستانها نیز ممنوع شده است.

 آمارها و گزارش‌های ارائه شده در جلسه روز گذشته ستاد ملی کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد حاکی از وضعیت امیدوار کننده در استانها است و حدود ۱۰ استان کشور که هفته‌های قبل در شرایط سخت بودند این روزها در حال عبور از پیک بیماری هستند.

از سویی هرچه به ماه محرم نزدیکتر میشویم حساسیت های جامعه در مورد چگونگی برگزاری این مراسم معنوی بیشتر میشود ولی ستاد ملی کرونا برای این مراسم و عزاداری‌ها نیز مقرراتی وضع خواهد کرد که تا هفته آینده قطعی، تصویب و ابلاغ خواهد شد.

کرونا به روایت آمار

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: تاکنون ۳۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۷هزار و ۱۹۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۲ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۲۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۹ هزار و ۴۳۷ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۷هزار و ۱۹۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۶۸هزار و ۱۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۵۰۸ هزار و ۴۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

/منبع: ایرنا/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار