خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ملایر:

امام باقر(ع) در ایجاد جهاد علمی و تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی تأثیرگذار بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به جهاد علمی امام باقر(ع) و با بیان اینکه ایشان در آغاز این نهضت بسیار تأثیرگذار بود، گفت: امام محمد باقر(ع) در ایجاد تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی و همگانی از همه وسائل مشروع و ممکن استفاده و از هیچ تلاشی فروگذار نبود.
کد خبر: ۹۲۶۱۵۵۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

امام باقر(ع) در ایجاد جهاد علمی و تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی تأثیرگذار بودحجت‌الاسلام حمزه شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) در ایجاد تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی و همگانی از همه وسائل مشروع و ممکن استفاده و از هیچ تلاشی فروگذار نبود و افرادی را به عنوان وکیل و نائب خود تربیت کردند که کارهای حضرت را دنبال کنند و ادامه تبلیغات و تعلیمات ایشان را عهده‌دار شدند.

وی با اشاره به جهاد علمی امام باقر(ع) و با بیان اینکه ایشان در آغاز این نهضت بسیار تأثیرگذار بود، افزود: لقب باقر به معنای شکافنده علوم توسط پیامبر(ص) به ایشان داده شده است و این مطلب از طریق شیعه و سنی نقل شده است؛ که جابربن عبداله انصاری می‌گوید روزی پیامبر(ص) به من فرمود بعد از من شخصی از خاندان مرا خواهی دید که هم نام من و شبیه من است و او علوم را می‌شکافد و درهای دانش را به روی مردم خواهد گشود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به بحث‌های جهاد علمی امام باقر(ع) گفت: تشویق به فراگیری علوم یکی از ویژگی‌های ایشان بود که می‌فرمود کمال شما در سه چیز است فهمیدن دین، بردباری و اندازه‌گیری در معیشت.

وی ادامه داد: ایشان می‌فرمود عالمی که از علمش بهره برده شود برتر از هزار عابد است؛ و همچنین فرمود به خدا سوگند مرگ یک عالم در نزد شیطان محبوب‌تر از مرگ 70 عابد است.

شیرزادی با بیان اینکه امام باقر(ع) بر نشر علوم تأکید داشت، گفت: از نظر ایشان زکات علم آن است که آن را به بندگان خدا تعلیم دهید.

وی با اشاره به تدوین کتب توسط ایشان که برخی از موارد آن عبارت است از تفسیر قرآن، نسخه احادیث، صحیفه و... تصریح کرد: تربیت شاگردان با تأسیس دانشگاه علوم اسلامی از دیگر اقدامات امام محمدباقر(ع) بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر ابراز داشت: ایشان با افراد مختلف از مذاهب گوناگون مناظراتی داشتند که مجموع آنها به «احتجاح طبرسی» معروف است که توسط طبرسی گردآوری شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار