بیش از 1200 واحد صنعتی استان آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند

گاز طبیعی 70 درصد سهم سبد انرژی در استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۱۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز استان غربی در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن کنفرانس شهید باهنر ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: سال گذشته، بیش از یک هزار و 190 کیلومتر شبکه و خط تغذیه گاز طبیعی در استان آذربایجان غربی اجرا و 19 ایستگاه، شامل 13 ایستگاه TBS  و 6 ایستگاهCPS  احداث شد.

وی با اشاره به اینکه این حجم از شبکه‌گذاری و اجرای خط انتقال و خط تغذیه با توجه به کوهستانی بودن منطقه و صعب العبور بودن مسیرها یک دستاورد عظیم به حساب می آید، افزود: شرایط اقلیمی موجود، خصوصاً طولانی بودن فصل سرما در این استان، شرایط ژئوگرافی منطقه، وجود دره‌ها و کوه‌های سر به فلکه کشیده و رودخانه های پر آب باعث شده که گازرسانی به مناطق محروم و مناطق مرزی آذربایجان غربی، نه تنها زمان بر، بلکه بسیار پر هزینه باشد اما این کوه‌ها و دره‌ها حریف همت کارکنان شرکت گاز استان نشدند، به طوری که در دو سال اخیر، 370 روستا از گاز طبیعی بهره مند شده اند تا تعداد روستاهای گازرسانی شده استان تقریباً به رقم 1200 روستا نزدیک شود.

شیخی ادامه داد: در بخش گازرسانی به شهرها نیز از 44 شهر استان، 40 شهر آن گازرسانی شده که بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهر آواجیق و سرو از مهمترین دستاوردها در این سال بود.

وی اظهار کرد: در سال 98 اجرای گازرسانی به شهرهای باقی مانده نیز ادامه داشت که در نتیجه این اقدامات، امروز شاهد پیشرفت 75 درصدی پروژه گازرسانی به شهر میرآباد به عنوان یکی از سخت ترین پروژه های گازرسانی کشور و اجرایی شدن گازرسانی به سه شهر دیگر هستیم.

شیخی با اشاره به برخورداری 99.4 درصدی خانوار شهری استان آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی اظهار کرد: در پایان سال 98، ما شاهد برخورداری 67 درصدی خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بودیم.

این مقام مسئول افزود: در نتیجه تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، در طول سال گذشته، 47 هزار و 470 واحد مسکونی آذربایجان غربی، به شبکه گاز کشور متصل شدند تا تعداد واحدهای مسکونی متصل به شبکه گاز کشور به یک میلیون و 110 هزار واحد برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد مشترکین گاز استان به یک میلیون مشترک نزدیک شده است، تصریح کرد: سال گذشته؛ بیش از 45 هزار و 60 مورد اشتراک پذیری صورت گرفته و 23 هزار و 420 مورد نیز نصب انشعاب جدید داشتیم.

شیخی در پایان، ضمن پرداختن به موضوع گازرسانی به صنایع و با اشاره به سهم 70 درصدی در سبد انرژی استان، گفت: بیش از 1200 واحد صنعتی و مصرف عمده در استان آذربایجان غربی از گاز طبیعی بهره مند هستند که این امر در کنار بخش خانگی باعث شده که در سال گذشته، شرکت گاز استان به موتور پیشران توسعه در استان تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار