استاندار مرکزی تأکید کرد:

تمام توان مدیریتی استان صرف روان کردن و راه انداختن چرخه تولید در استان است

استاندار مرکزی گفت: امروز تمام توان استان مرکزی صرف روان کردن و راه انداختن چرخه تولید در استان است که از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌شود
کد خبر: ۹۲۵۹۵۸۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: موفقیت‌های مجموعه‌های تولیدی در بخش‌های مختلف استان که در شورای گفتگو ارائه می‌شود و عمدتاً از سال ۹۶ شروع‌شده‌اند مرهون تلاش همه مجموعه‌های استان است.

آقازاده اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی همچون اداره مالیات، بیمه تأمین اجتماعی و سایر بخش‌ها یک تعامل و همکاری بسیار مؤثر با شورای گفتگو دارند که در برخی اوقات هم گمنام شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: هیچ‌گونه محدودیتی برای طرح موضوع و پیشنهاد در جهت رشد و ارتقای اقتصاد استان در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی نداریم و همه فعالین و دلسوزان اقتصادی می‌توانند در شورا حضورداشته باشند.

استاندار مرکزی افزود: در خصوص جلسات کارشناسی باید به این نکته توجه داشت که هرچقدر این جلسات با تعداد کمتر و کیفی‌تر برگزار شوند مصوبات و تصمیم‌گیری‌ها بهتر و مؤثرتر خواهند بود.

آقازاده اضافه کرد: طبق بررسی‌های کشوری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی از راهبردی‌ترین و تخصصی‌ترین شوراها در کشور بوده و این موضوع در کسب رتبه برتر این شورا به‌وضوح مشخص است.

وی بیان کرد: تاکنون تصمیمات خوب و مؤثری در طول دوران شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی اتخاذشده و می‌توان گفت مهم‌ترین تصمیمات راهبردی در حوزه اقتصاد استان در این شورا انجام‌شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه امروز تمام توان استان مرکزی صرف روان کردن و راه انداختن چرخه تولید در استان است که از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌شود گفت: متأسفانه بانک‌های خصوصی همکاری مناسبی با بخش خصوصی استان ندارند و از برخی از آنها هیچ تلاشی برای راه افتادن چرخه تولید دیده نشده است.

آقازاده یادآور شد: برخی از بانک‌های خصوصی استان مرکزی علیرغم اینکه به بخش قابل توجهی از خدمات را از استان دریافت می کنند اما تنها به فکر منافع خودشان هستند و این غیر قابل قبول است.

وی ادامه داد: در کار گروه های تخصصی باید بررسی شود که بانک های خصوصی تا چه میزان در خدمت تولید استان بوده اند و بانک هایی که همکاری نمی کنند شناسایی شود و برخورد جدی با آنها صورت گیرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: متاسفانه برخی از بانک های استان یک ریال هم تاکنون برای تولید تسهیلات نداده اند و یا سرمایه در گردش پرداخت نکرده اند و این غیر قابل قبول است چراکه در سال ۹۹ ما هیچ گونه تعارفی بر سر تولید نداریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ بانکی در استان مرکزی نباید خارج از چرخه تولید فعالیت کنند بیان کرد: چراکه وقتی بانک ها از استان خدمات دریافت می کنند باید در جهت توسعه و پیشرفت استان همکاری داشته باشند.

آقازاده خاطرنشان کرد: نیازمند تدوین چشم انداز بلند مدت از مشکلات، ظرفیت ها و اقداماتی در استان مرکزی هستیم که این وظیفه را باید دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار