۷۰ هزار نفر از جمعیت سبزوار حاشیه نشین هستند

دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف در سبزوار گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت سبزوار در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند
کد خبر: ۹۲۵۷۶۳۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مهدی برزویی دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف در سبزوار در نشست کارگروه اجتماعی شهرستان که به‌منظور رسیدگی و بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق تشکیل‌شده بود اظهار داشت: بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت شهری در سبزوار به مناطق حاشیه‌نشین اختصاص داده‌شده است.

وی با برشمردن آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی موجود در این مناطق عنوان کرد: عمده معضل که سبب شده است تا آسیب‌های اجتماعی در این مناطق به‌وفور دیده شود بیکاری و اقتصاد ضعیف خانواده‌های ساکن در این مناطق است.

دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف در ادامه بابیان اینکه باید با نگاه فرصت به این مناطق نگریسته شود و تنها مشکلات موجود را نبینیم بلکه از این مشکلات فرصت بسازیم تصریح کرد: در حال حاضر با ایجاد مشاغل خانگی با سرمایه‌های کوچک و در اختیار قرار دادن آن‌ها برای خانواده‌های ساکن در این مناطق می‌توان علاوه بر کاهش آسیب‌های موجود به رشد اقتصاد خانواده نیز کمک کرد.

برزویی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مرتبط در حوزه بازآفرینی نظیر کمیته امداد، سپاه پاسداران، بهزیستی و ... باهم افزایی با یکدیگر باید سبد فرصت‌های شغلی ساده را برای این افراد آن‌چنان پر کنند که برای هر فرد با هر توانایی شغل متناسب پیدا شو تأکید کرد: بسیاری از مشاغل خانگی موجود هستند که می‌توانند با درگیر کردن همه اعضای یک خانواده به کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی کمک کرد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر در موقعیت اضطرار اجتماعی در این مناطق قرار داریم و طرح‌هایی نظیر ساخت اماکن ورزشی مشکلی را حل نمی‌کند افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود نظیر فضا‌های فیزیکی مدارس و مساجد باید در دستور کار این ستاد قرار بگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار