یادداشت روز:

عادت به بلا نکنیم

روزگار عجیبی است اگر متوجه عجیب بودنش، نشدی تقصیر عادت کردن است.
کد خبر: ۹۲۵۶۷۳۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، احمدملاشاهی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در یادداشتی نوشت:روزگاریست که در آن برای سلامتی اجتماع باید جلوی دهان ماسک زد. معلوم نیست پیش از این با دهان چکار کردیم که حالا همه پرچم سفید باید جلوی دهان بزنیم. کار زبان و دهان صلح و آشتی یست نه دمیدن آتش اختلاف و بدگویی.
مجالس عروسی تعطیل شد معلوم نبود مجالس عروسی ما به کدام سمت می‌رفت که مهر تعطیلی خورد. نمی‌دانم این، از تبعات جمله "یک شب که هزار شب نمی‌شود" است و یا بخاطر تفاخر و چشم و همچشمی در نمایش جهیزه است بخصوص وقتی تکرار می‌کردیم؛ "باز شود، دیده شود، بلکه پسندیده شود". حالا همه محبورند به ازدواج آسان البته منهای امتیاز مشهد رفتن.
مجالس عزا تعطیل شد تا مصیبت هزینه‌ها بر عزادار تحمیل نشود البته مبادا فراموش شوند کسانی که بخاطر سلامتی ما از مجلس عزیزشان صرفنظر کردند
نماز جمعه، تعطیل شد. اینکه مدام روز جمعه بیاید، سوره جمعه دعوت کند از ما و ما اندازه تبلیغ مسیحیان برای رفتن به کلیسا در یک شنبه ها، برای نماز جمعه خود فرهنگ سازی نکردیم، مجازاتی اینچنینی دارد. حالا باید دعاکنیم که خدا کی وضعیت را سفید کند تا ثواب حج و عمره را باهم ببریم
گفتند دست دادن ممنوع، روبوسی ممنوع! می‌گویند همان سلام از راه دور، ولی بی ریا، کافیست.
همه این اتفاقات عجیب کمتر از چند ماه رخ داد، ولی دارد برای ما عادی می‌شود، عادی شدن زندگی زیر سایه بلا، سخت است و ناممکن و چه بسا بلایی سنگین‌تر به دنبال داشته باشد.
باید دنبال راه حلی بود، می‌گویند راه نجاتی هست و آن احیای یک واجب فراموش شده است که می‌توان آب رفته را به جوی بازگرداند و آن امر به نیکی‌ها و نهی از بدی هاست.
این واجب فراموش شده را می‌توان از همین موضوع بهداشت و سلامتی شروع کرد یعنی همدیگر را از هر اقدامی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد، نهی کنیم و به هرچه سلامتی جامعه را تضمین کند توصیه کنیم.
باید جامعه اسلامی را از بی تفاوتی و بی خیالی، به من چه؟ به تو چه؟ گندزدایی کرد.

یادداشت روز:احمد ملاشاهی

انتهای پیام
ارسال نظرات
آخرین اخبار