نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

انقلاب اسلامی زمینه تربیت نسل انقلابی و متعهد را فراهم کرده است

امام جمعه ایلام گفت: انقلاب ما قدرت فرامنطقه ای پیداکرده به طوری که قدرت استکبار جهانی بویژه آمریکا را به چالش می کشد به نحوی که ابرقدرت های دنیا در برابر توان انقلاب اسلامی خواسته یا ناخواسته سر تعظیم فرود آورده و اینکه انقلاب اسلامی با سرعتی فراتر از تصور در حال پیشروی در دنیا است زمینه را برای تربیت نسل انقلابی و متعهد به نظام جمهوری اسلامی بوجود اورده است که به راحتی می توان این فعالیت را نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل جهان گسترش داد.
کد خبر: ۹۲۵۱۳۳۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام "الله نور کریمی تبار"  در نشست فصلی شبکه تربیتی صالحین که با حضور ائمه جمعه و جماعات و مربیان حلقات صالحین برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام ) و گرامیداشت هفته کرامت با اشاره به عملیات پیروزمندانه طریق القدس در سال 60  گفت : ظرفیتی که ما دربسیج داریم بسیار عالی است  در هیچ مقطعی در تاریخ از صدر اسلام تا کنون برای مربیان حلقات صالحین بویژه روحانیت چنین فرصتی وجود نداشته که یک جمعیت سازمان دهی شده منسجم در اختیار داشته باشند و بتوانند کار تربیتی و آموزشی با آنها را انجام بدهند.

امام جمعه ایلام افزود : باید برنامه ریزی مناسبی برای تربیت  جوانان مومن انقلابی در استان داشته باشیم که اگر این اتفاق بیفتد انقلاب بیمه شده است و هیچ برنامه ضد انقلاب و تهاجم فرهنگی نمی تواند مسیر انقلاب را که به دست همین جوانان مؤمن و متعهد بوجود آمده است را تغییر بدهد.

وی درادامه افزود:   انقلاب اسلامی فرصت مناسبی را برای تقویت زیر ساخت معرفتی و بصیرتی جوانان در حلقات صالحین ایجاد کرده است که باید از این گنجینه گرانبها که در اختیار داریم برای تربیت موثرجوانان انقلابی استفاده کنیم 

دکترکریمی تبار با بیان اینکه اکثر پایگاه های بسیج در کنار مساجد واقع شده اند تاکید کرد : طبیعتاً این ارتباط باید جدی تر، صمیمی تر و تاثیر گذارتر شود. وی افزود : مسجد به عنوان محورمحله، امام جماعت به عنوان محور مسجد و قرارگاه نمازجمعه به عنوان محور اصلی برنامه های فرهنگی  در هر شهر و استان باید نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار  با اشاره به وجود شبکه امام جمعه و جماعاتی که در سطح استان وجود دارد یادآور شد : ظرفیتی که در بسیج طلاب در اختیار داریم باید به صورت هرچه جدی تر مورد توجه قرار گیرد تا انگیزه ای که جوانان طلبه ما دارند در راستای تربیت جوانان به کار گیری شود.

وی در ادامه افزود : بسیج دانشجویی و بسیج دانش آموزی که را اکثراً جوانان و نوجوانان با انگیزه تشکیل می دهند می توانند به عنوان مربی و یا متربی مورده استفاده قرارگیرند .

امام جمعه ایلام تصریح کرد: کارتربیت حلقات صالحین باید با توجه بیشتری دنبال شود چرا که ضدانقلاب به راحتی و با برنامه ریزی که استکبار جهانی دارد می تواند روی جوانان انقلابی ما تاثیر بگذارد و از آنها برای ضربه زدن به پیکره انقلاب اسلامی بهره بگیرند وظیفه روحانیت و مربیان حلقات صالحین نگه داشتن این جوانان در مسیر انقلاب و جلوگیری از به انحراف کشیده شدن آنان توسط ضد انقلاب است.

وی در پایان با بیان شرایطی که کشور در آن قرار دارد و اینکه انقلاب ما قدرت فرامنطقه ای پیداکرده به طوری که قدرت استکبار جهانی بویژه آمریکا را به چالش می کشد به نحوی که ابرقدرت های دنیا در برابر توان انقلاب اسلامی خواسته یا ناخواسته سر تعظیم فرود آورده است افزود :   انقلاب اسلامی با سرعتی فراتر از تصور در حال پیشروی در دنیا است و این امر زمینه را برای تربیت نسل انقلابی و متعهد به نظام جمهوری اسلامی بوجود اورده است که به راحتی می توان این فعالیت را نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل جهان گسترش داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار