خبرهای داغ:
مسوول تعلیم وتربیت سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین

نقاب اندازی اروپا و لغو تعهداتی فراتر از NPT

حجت الاسلام زکایی گفت: اعلام توقف همه تعهدات فراتر از NPT و تاکید بر اینکه ایران پس از این رژیم ویژه بازرسی به عنوان استثنا برای NPT را نخواهد پذیرفت، کمترین واکنش برای احیای بازدارندگی و بازگشت توازن به مواجهه با غرب است.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۲۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام محمد زکایی مسئول تعلیم و تربیت سپاه امام حسن(ع)قزوین در جمع بسیجیان حوزه حضرت فاطمه(س) گفت: آمریکا و اروپا با آخرین دشمنی در قطعنامه ضدایرانی آژانس ثابت کردند به تمام معنا شریک دزد هستند. هرچند که تیم ایرانی مذاکره کننده اصرار داشت که آنها را دوست و شریک ایران جانمایی کند.

وی افزود: زمانی که آمریکا برجام را زیرپا گذاشت، تیم مذاکره کننده ایرانی بالغ بر یکسال در زمین اروپا بازی کردند و این سخن خلاف واقع را عنوان کردند که قصد اروپا اجرای تعهدات ضد تحریمی است و ماهم باید به تعهدات خود عمل نمائیم.

مسوول تعلیم وتربیت سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین اظهار کرد: اما قطعنامه ای که شورای حکام آژانس به پیشنهاد انگلیس، فرانسه و آلمان تصویب کرد و از ایران می خواهد دسترسی های جدیدی برای بازرسی بدهد، نشان می دهد آنها کاملا غرض ورزانه برخورد می کنند.

حجت الاسلام زکایی در ادامه خاطرنشان کرد: ایراد بزرگ به مبنای غلط تنظیم برجام برمی گردد. هرچه مطالبات طرف مقابل در نهایت بی اعتمادی، سخت گیری و غالباً برگشت ناپذیر نوشته شد،اما انتظارات طرف ایرانی بر مبنای حسن ظن و سهل اندیشی و خوش خیالی نگاشته شد.

وی عنوان کرد: تیم ایرانی پذیرفت در ازای دریافت مشتی وعده نسیه و فاقد ضمانت، امتیازات گسترده بدهد و آژانس را با وجود سوابق سیاهش داور قضاوت درباره تعهدات خود قرار دهد. در عین حال تعهدات غرب دارای هیچ تضمینی نبود و هیچ نهادی برای دفاع از حقوق ایران در صورت نقض عهد غرب، پیش بینی نشده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: این دست پخت دوم تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴، با وجود عبرت های توافقات ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ بود. بدتر اینکه مکانیزم شکایت در برجام نیز به زیان ایران عمل می کند. بنابراین دولت آقای روحانی نتوانست حتی از نقض برجام به خاطر برگشت خودکار تحریم ها شکایت بکند. اعلام توقف همه تعهدات فراتر از NPT و تاکید بر اینکه ایران پس از این رژیم ویژه بازرسی به عنوان استثنا برای NPT را نخواهد پذیرفت، کمترین واکنش برای احیای بازدارندگی و بازگشت توازن به مواجهه با غرب است.

وی با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره بقره که می فرماید: «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، مگر آنکه پیروی از راه آنها کنی، بگو راهی که خدا بنمایند به یقین راه حق همان است ، و اگر از میل و خواهش آنها پیروی کنی بعد از آنکه طریق حق را به یقین یافتی دیگر خدا یار و یاور تو نخواهد بود.» ادامه داد: ۷ سال انرژی هسته ای ، منابع مالی و عزت ملی را هدر دادند و تمام شئونات مملکت را به مذاکرات و راضی کردن غرب گره زدند، تا عاقبت صدق این آیه از کلام الله برای مدعیان زبان دنیا بلد اثبات شد.

زکایی در ادامه گفت و گو با اشار به سخنان امام خمینی(ره) در تاریخ ۲۶ آذر ۵۸ بیان کرد: این جملات امام خمینی و نگاه ایشان خطاب به کسانی است که هنوز نسبت به مذاکرات خوشبین هستند و مقام معظم رهبری هم امروز همان نگاه را دارند و همان خط را دنبال می کنند. ما هم باید به تأسی از رهبری همین نگاه را داشته باشیم.

حجت الاسلام زکایی در پایان بیان کرد: به مدد رسانه ها می ببینیم که مردم آمریکا به دنبال عدالت خواهی هستند و حقیقت و درون آمریکا برای همه عیان شده است. امروز نوید آن می رسد که دنیا آرام آرام به سمت ظهور پیش می‌رود و همگان منتظر منجی عالم هستند تا با ظهور ایشان دنیا به سوی عدالت و آبادانی گام بردارد.

 

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها