سعید زعفری هشجین
گفتگو:

جامعه نیازمند تبیین معارف رضوی است

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اردبیل گفت: امروز جامعه تشنه و نیازمند ترویج معارف رضوی و آموزه‌های اخلاقی امام رضا(ع) است.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۲۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

جامعه نیازمند تبیین معارف رضوی است

حجت الاسلام اکبر قیامی به مناسبت آغاز دهه کرامت در گفتگو با خبرگزاری بسیج در اردبیل با اشاره به جایگاه رفیع امام رضا (ع) در میان شیعیان جهان علی الخصوص مردم ولایتمدار ایران، عنوان کرد: امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه (س) سرچشمه کرامات و فضائل معنوی برای جویندگان راه سعادت و پویندگان طریق ولایت هستند که باید در راستای اشاعه فرهنگ آن امام همام و خواهر بزرگوارشان در جامعه لحظه‌ای غفلت نکنیم.

وی دهه کرامت را فرصتی مناسب برای ترویج سبک زندگی رضوی دانست و گفت: شیعیان امام رضا (ع) باید در راستای تبیین زندگی امام رضا و سایر ائمه اطهار (ع) که همچون نور واحدی هستند اهتمام ورزند و با برگزاری برنامه‌های مختلف در قالب سخنرانی، هیئات مذهبی، اجرای مسابقات فرهنگی درفضای مجازی و نظایر اینها با توسل به نور هدایتگری امام رئوف گام‌های مؤثری برای حفظ جامعه از ناهنجاری‌ها بردارند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اردبیل در بیان علت نامگذاری دهه کرامت بیان کرد: با توجه به اینکه امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان بسیار بخشنده، کریم و رئوف بودند لذا نامگذاری این دهه با عنوان دهه کرامت کلید واژه‌ای است تا توجه جامعه به این مسئله مهم یعنی بخشش و اخلاق مداری جلب شود تا خشونت و ترویج آن در جامعه که یکی از اهداف دشمنان است ریشه کن شود.

حجت الاسلام قیامی با اشاره به نیاز بیش از پیش جامعه به معارف و آموزه‌های امام رضا (ع) اظهار کرد: امروز جامعه تشنه و نیازمند ترویج و تبیین معارف رضوی و آموزه‌های این مکتب است و در صورت ترویج و اشاعه فرهنگ و سبک زندگی امام رضا (ع) در جامعه، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرایم مختلف خواهیم بود.

وی با اظهار ناراحتی از کمبود فعالیت‌ها در زمینه نشر معارف رضوی با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور عنوان کرد: فعالیت‌هایی که تا کنون در زمینه ارائه سبک زندگی رضوی به جوانان ارائه شده در برابر عظمت و کرامت آن امام همام بسیار ناچیز بوده و در این راستا از همه مسئولین و مردم می‌خواهیم تا در زمینه تبیین معارف رضوی گام‌های مؤثری بردارند.

دشمن برای رخنه در کالبد فرهنگی جامعه در تلاش است

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اردبیل با بیان اینکه نباید به دشمن فرصت رخنه در کالبد فرهنگی جامعه را داد عنوان کرد: دشمن منتظر فاصله گرفتن جوانان از آموزه‌ها و معارف ائمه اطهار است تا در بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی غربی، الگوهای مد نظر خود را به جوانان القا کند که این موضوع باید مد نظر مسئولین و دست اندر کاران فرهنگی جامعه باشد تا با استفاده از شیوه‌های متنوع و ایده‌های خلاق و جوان پسند در تبیین سبک زندگی اسلامی و سیره ائمه اهتمام ورزند.

قیامی فضای مجازی را بستری مناسب برای تبیین آموزه‌ها و خصوصیات اخلاقی امام رضا (ع) به جوانان دانست و تصریح کرد: فضای مجازی به عنوان روش و فرصتی مناسب می‌تواند برای ارائه محتوا و شناساندن خصوصیات اخلاقی و رفتاری امام رضا (ع) به جوانان نقش ایفا کند و این امر نیازمند مشارکت و همکاری جدی اهالی این حوزه است که باید در این راستا تعاملات مناسب بین دستگاه‌های ذی‌ربط و فعالین این حوزه انجام گیرد.

وی در پایان از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در دهه کرامت خبر داد و افزود: از مهمترین عناوین برنامه‌های نمایندگی آستان قدس رضوی استان در دهه کرامت می‌توان به برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان منتخب استان، تجلیل از پرستاران بخش مراقبت از بیماران کرونا، تجلیل از چهره‌های قرآنی و تجلیل از کانون‌های نمونه خادمیاری اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار