آغاز فعالیت سالن‌های نمایش و سینما در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از شروع فعالیت دوباره سالن‌های نمایش و سینما در کهگیلویه و بویراحمد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: این سالن‌ها، از روز گذشته با 50 درصد ظرفیت فعالیت خود را شروع کرده‌اند.
کد خبر: ۹۲۵۰۸۹۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: رسانه در جامعه مانند چراغی برای خانه است.

وی با اشاره به برخی مشکلات رسانه‌های استان، افزود: اصحاب رسانه، چشم و گوش مردم و مسئولان هستند و اگر نتوانند راه و چاره‌ای برای رفع مشکلات خود بیندیشند، چطور می‌توانند به حل مشکلات جامعه کمک کنند؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد معامله‌گری در خبر را آفت و سرطانی دانست که اهالی قلم را تهدید می‌کند و عنوان کرد: قدر و قدرت قلم در شناخت معرفتی آن است و باید به سمت و سوی کمک به توسعه حرکت کند.

پیرسبزی بیان کرد: رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در ماه‌های اخیر عملکرد خوبی در انتشار اخبار مربوط به بیماری کرونا داشتند و انتشار بیش از 16 هزار خبر در این زمینه، نشان از همدلی، دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری آنها دارد.

وی با بیان اینکه اگر رسانه‌ و خبرنگاری بخواهد حرفش در جامعه تاثیرگذار باشد باید دو رکن اصلی سواد رسانه‌ای و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند، گفت: در غیر اینصورت، قلم به دست نااهلش می‌افتد که مشکلات زیادی را به همراه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اهالی فرهنگ و هنر، مانند مفصل برای استخوان هستند و اگر این مفاصل نباشند، استخوان‌ها همدیگر را خرد می‌کنند.

پیرسبزی تاکید کرد: رسانه جای تسویه‌حساب شخصی نبوده و هدف قلم تخریب نیست و نباید با انتشار برخی اخبار، در زمین دشمن بازی کرده یا خوراک خبری رسانه‌های معاند را فراهم کنیم.

وی تشکیل کارگروه رسانه را در حل مشکلات رسانه‌ها موثر دانست و خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت خانه مطبوعات برای حل مشکلات رسانه‌ها شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خانه مطبوعات، زبان گویای خبرنگاران و اهالی رسانه در مجامع دولتی بوده و اهالی رسانه باید برای حل مشکلات خود از جمله مشکل مسکن، در قالب خانه مطبوعات یا با تشکیل تعاونی، پیگیری مجدانه داشته باشند.

پیرسبزی در ادامه از شروع فعالیت دوباره سالن‌های نمایش و سینما در کهگیلویه و بویراحمد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: این سالن‌ها، از روز گذشته با 50 درصد ظرفیت فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله جشنواره علوم قرآنی و ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در تابستان امسال خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات