رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

شهدا احیاء گر ارزش های اسلام ناب محمدی هستند/ترویج روحیه جهادی و انقلابی در جامعه یکی از رویکردهای اصلی رئیس قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه ترویج روحیه جهادی و انقلابی در جامعه یکی از رویکردهای اصلی رئیس قوه قضائیه است که برنامه های مشخص و هدفمندی در این خصوص تدوین شده،گفت: تجربه هایی که در طول چهل سال انقلاب اسلامی کسب کرده ایم به وضوح نشان داده که بدون داشتن روحیه جهادی و انقلابی نمی توان کار انقلاب را پیش برد و بدین جهت توجه به این روحیات اهمیت بسیاری دارد.
کد خبر: ۹۲۵۰۶۲۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

https://basijnews.ir/files/fa/news/1399/4/2/2817067_307.jpgبه‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی به مناسبت آغاز گرامیداشت هفته قوه قضائیه در دیدار با خانواده های معظم شهدای استان گفت:امروز که به برکت گرامیداشت یاد و خاطر شهید بهشتی(ره) و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان توفیق حضور در میان خانواده های معظم شهدا را پیدا کردیم یک روز ارزشمند برای ما محسوب می شود و باید قدر این روزها را به خوبی بدانیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر دیدارها و سرکشی از خانواده های شهدا تاکید دارند و ما امروز باید به دنبال این باشیم که به درک نگاه رهبری نسبت به خانواده های شهدا دست پیدا کنیم و بدانیم هدف مهمی که معظم له در دیدار با خانواده های شهدا دنبال می کنند چه چیزی است و ما باید چگونه نسبت به این عزیزان رفتار کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: امام خمینی(ره) در طول تشکیل انقلاب اسلامی به پشتوانه جوانان و رزمندگان توانست بسیاری از اهداف را محقق سازد و در واقع امام(ره) با جانفشانی ها و مجاهدت جوانان و شهدا توانست پایه های انقلاب را بنا کند و می توان گفت تثبیت انقلاب اسلامی بر روی دوش شهدا بود.

وی با بیان اینکه شهدا احیاء گر ارزش های اسلام ناب محمدی هستند،گفت:شهدا در طول مقاطع مختلف این ارزش ها را در جامعه بازخوانی کردند و به عنوان مثال در همین اواخر به وضوح دیدیم که با شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بار دیگر ارزش های اسلامی احیاء شدند و این شهید بزرگوار با شهادتشان بسیاری از ملت ها و امت ها را بیدار کردند.

موسوی با تأکید بر اینکه شهدا حیات طیبه ای هستند که همواره روح آنها جاوید و سرافراز است،گفت: هیچ گونه فنایی در شهدا وجود ندارد و ما امروز رفتارمان باید در قبال شهدا و خانواده های آنها به گونه ای باشد که در آخرت شفیعمان باشند و دستمان را بگیرند.

وی با تجلیل از خانواده های معظم شهدا بیان کرد: خانواده های معظم شهدا به دلیل اینکه اسوه واقعی صبر و بصیرت هستند اجر معنوی بسیار بالایی در نزد خداوند متعال دارند و بدین جهت همه ما مسئولین امروز نیازمند دیدار با خانواده های شهدا هستیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه الگوگیری و روحیه گرفتن از خانواده های معظم شهدا یکی از اهدافی است که در دیدار با خانواده های شهدا مدنظر است،گفت: امروز با هرجایگاه و مسئولیتی که در کشور هستیم باید منویات و راه شهدا را عملیاتی کنیم و در این مسیر از همه توان و ظرفیت هایی که در اختیار داریم باید استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پدران و مادران شهدا سرمایه های ارزشمند انقلاب اسلامی می باشند چراکه آنها با رزق حلال و طیب و تربیت های بسیار موثری که با فرزندان داشتند توانستند شهدای گرانقدر را تربیت کنند.

موسوی با اشاره به اینکه امروز مسئولین به دیدار با خانواده های شهدا افتخار می کنند،گفت: این دیدارها برای مسئولین نعمت های بزرگی است که آثار و برکات آن علاوه بر تاثیرگذاشتن بر روحیه مسئولین قطعا برای جامعه هم بسیار مفید خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه ترویج روحیه جهادی و انقلابی در جامعه یکی از رویکردهای اصلی رئیس قوه قضائیه است که برنامه های مشخص و هدفمندی در این خصوص تدوین شده،گفت: تجربه هایی که در طول چهل سال انقلاب اسلامی کسب کرده ایم به وضوح نشان داده که بدون داشتن روحیه جهادی و انقلابی نمی توان کار انقلاب را پیش برد و بدین جهت توجه به این روحیات اهمیت بسیاری دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که بسیار می تواند در ترویج روحیه جهادی و انقلابی تاثیرات زیادی بگذارد دیدار با خانواده های معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران است که این خانواده های بزرگوار می توانند این روحیات را در وجود ما مسئولین زنده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز دستاوردهای ارزشمند در انقلاب اسلامی،امنیت پایدار،اقتدار روز افزون و آسایشی که در جامعه شاهد هستیم به برکت خون شهدا و صبر و مجاهدت های پدران و مادران و خانواده های معظم شهدا است.

انتهای پبام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار