امام جمعه شهرستان نیکشهر در گفت و گو با«بسیج»:

ماجرای وزیری که به مسکن مهر پشت کرد و مانع صاحب خانه شدن مستاجران گشت

امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: از ویژگی‌های مهم طرح مسکن مهر می‌توان به ایجاد امید در خانوار‌های کم درآمد جامعه که سالیان طولانی اجاره نشین بوده‌اند، اشاره نمود.
کد خبر: ۹۲۴۹۲۸۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱

حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از نیکشهر گفت:  بعد از انقلاب، مسئولان زحمت کشیدند، ولی آمار و ارقام فعلی نشان می‌دهد که امروز مسئله حاد مسکن یک عمل جراحی می‌خواهد.

 
وی با اشاره به این مطلب که وقتی قیمت ارز تغییر می‌کند، یک مارپیچی در قیمت‌ها اتفاق می‌افتد تا بتواند تغییرات را کنترل کند، افزود: وقتی با کاهش ارزش پول ملی مواجه هستیم، در این شرایط هر فرد آینده نگری به سمتی حرکت می کند که ریال را تبدیل به کالا و خرید زمین و مسکن کند تا از کاهش قیمت آن جلوگیری کند.
 
حجت الاسلام لطفیان سرگزی ادامه داد: راهکار‌های مقابله با افزایش قیمت مسکن ۱-عرضه بسته تشویقی مالیاتی به منظور افزایش تولید ۲-راه اندازی بازارگاه الکترونیکی و کنترل ان ۳-، انتقال ماموریت وصول مالیات بر خانه‌های خالی از سازمان امور مالیاتی به شهرداری‌ها ۴- حمایت از پیش فروش ساختمان به اقشار اسیب پذیر ۵- کنترل سوداگری و دلالی در بخش زمین از طریق استفاده از ابزار‌های مالیاتی و نظارتی ۶- حمایت از ساخت و عرضه واحد‌های مسکونی کوچک متراژ ۷- تسریع در اجرای برنامه بازآفرینی شهری ۸- تغییر ماموریت بانک مسکن از تخصصی به توسعه‌ای و تسریع در عرضه زمین‌های وابسته به دولت به منظور افزایش عرضه واحد‌های منطبق با الگوی مصرف است.
 
امام جمعه شهرستان نیکشهر با بیان این مطلب که وزیر سابق راه و شهرسازی ادعا می‌کرد که یکی از افتخاراتش، ادامه ندادن طرح مسکن مهر است تصریح کرد: این طرح بسیار خوبی بود، از ویژگی‌های مهم طرح مسکن مهر می‌توان به ایجاد امید در خانوار‌های کم درآمد جامعه که سالیان طولانی اجاره نشین بوده‌اند، اشاره نمود؛ به طوری که تعداد زیادی از این خانوار‌ها بدین وسیله از امکان داشتن مسکن شخصی برخوردار شده‌اند.
 
این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد امید در جوانان در سن ازدواج که مسکن به عنوان مهم‌ترین مانع در تشکیل زندگی مشترک آن‌ها مطرح می‌باشد از ثمرات طرح مسکن مهر بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار