خبرهای داغ:
به مناسبت ۲۹ اردیبهشت روز بسیج عشایری صادر شد:

بیانیه مجمع عالی معتمدین و بزرگان بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری

به مناسبت ۲۹ اردیبهشت روز بسیج عشایری مجمع عالی معتمدین و بزرگان بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۴۲۱۵۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

 به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، به مناسبت ۲۹ اردیبهشت روز بسیج عشایری مجمع عالی معتمدین و بزرگان بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری بیانیه ای صادر کرد

بسم الله الرحمن الرحیم
با آروزی قبولی طاعات وعبادات همه مسلمین در روزها و شب های مبارک ماه رمصان و همچنين گراميداشت روز قدس که به گفته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) روز قدس روز جهانى است ، روزى نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد روز مقابله مستضعفين بامستكبرين است، و سلام و صلوات بر حضرت مهدی ( عج ) ، منجی عالم بشریت و درود به ارواح تابناک شهدا به ویژه 10 هزار  شهید جامعه عشایری کشور و شهدای  مدافع حرم  و روح پر فتوح حضرت امام (ره) و سلام به پیشگاه نائب امام زمان حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) و سلام بر ملت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی بویژه عشایر غیور که افتخار این را دارند که امام ( ره )آنان را  ذخایر انقلاب نامید  و این سخن گهربار درباره این قشر زحمتکش و ولایتمدار برای همیشه ماندگار شد .
مجمع عالی معتمدین بسیج عشایری استان جهارمحال وبختیاری با توجه به شیوع کرونا در کشور برخود لازم می داند  از همه کسانی که در این شرایط، با دل و جان به خدمتگزاری مشغولند بویژه پزشکان، پرستاران، خدمه و کادر مراکز درمانی، مسئولین امر در وزارت بهداشت و درمان، بسیج و نیروهای مسلح و کلیه دست اندرکاران مبارزه با کرونا در کشور که به درستی مدافعان سلامت لقب گرفته اند تشکر و قدردانی نماید و متضرعانه از حضرت ربوبی(جل‌ وعلا) دفع این بلا و سلامت و عزت هموطنان و پیروزی ملت ایران و امت اسلامی را مسألت می‌نماید.
هچنین با توجه برگزاری رزمایش عظیم و با برکت مواسات و خدمت مومنانه که لبیکی بود به
اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا که فرمو‌دند: « افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.»
از حضور بی‌ادعای گروه‌های جهادی و بسیجیان، خیرین و مشارکت مردم غیور عشایر در رزمایش مومنانه که جلوه دیگری از همدلی و همراهی ایرانیان را به رُخ جهانیان کشید، تقدیر و تشکر می گردد.
عشایر سلحشور استان که بی تردید اگر تاریخ هر کدام از ایلات و طوایف این استان را ورق بزنیم حکایت های بسیاری از رشادتها ، فداکاریها و ایثارگریهای به یاد ماندنی اقوام اصیل را مشاهده خواهیم کرد . صفحات زرین تاریخ بر ما گواهی خواهد داد که در همه دورانهای سخت این کشور بهترین مدافعین و مرزداران شجاع ، مومن و صادق ، عشایر بختیاری  بوده اند .
همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند عشایر در همه جای کشور از لحاظ شجاعت و فداکاری و شهامت جزو بهترین افراد مردمند. هیچکس شک ندارد که عشایر در راه اسلام و وطن اسلامی فداکاری کرده اند ، هر کس این را منکر شود ، منکر واضحات شده است
عشایر این استان همواره با کلمه وحدت و مقاومت ، فداکاری ، ایثارگری از قرن ها پیش آشنا و مأنوس بوده اند و از خصوصیات بارز این قشر عزیز ولایتمداری و حامی علمای دین و سرباز شجاع شریعت و استکبار ستیزی می باشد
عشایر در بخش های مختلف اقتصادی از جمله فراوردهای دامی ، کشاورزی ، باغداری ، صنایع دستی ، زنبورداری و … نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند و در عین حال مردمانی کم توقع ، پرکار و سختکوش می باشند که با کمترین بار مالی برای دولت به امر جهش تولید و توجه به اقتصاد مقاومتی مبادرت می ورزند . بسیج عشایر استان نیز به وظایف ذاتی خود با صلابت و روحیه مضاعف خدمتگزار این عزیزان خواهد بود .
عشایر استان چهارمحال و بختیاری نیز برای تحقق  اوامر حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب با عزمی راسخ و استوار جهت حمایت از جهش تولید و توجه ویژه به عرصه های اقتصاد مقاومتی در جبهه تولید و اشتغال وحمایت از کالای ایرانی  اعلام آمادگی نموده و مطمئناً پراکندگی و صعب العبور بودن مناطق عشایری هیچ تأثیری بر عملکرد و عزم راسخ در جهت خدمت رسانی نخواهد داشت.
 انتظار مي رود و اميد داريم مسئولين دولتي به وظايف ذاتي خود در خدمات رساني به عشاير كوتاهي نكنند و تلاش مضاعف داشته باشند.

والسلام علیکم ورحمه الله برکاته
مجمع عالی معتمدین  وبزرگان بسیج عشایری استان جهارمحال وبختیاری

ارسال نظرات
آخرین اخبار