خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه هشترود:

اگر علی، علی شد به خاطر ولايتمداری اش بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه هشترود گفت: مهم‌ترين ويژگی حضرت علی(ع) كلام معروف آن حضرت است كه فرمودY انا عبد من عبد محمد، من بنده‌ای از بندگان حضرت محمد(ص) هستم و اين بدان معنا نيست كه حضرت علی(ع) در مقابل پيامبر(ص) سجده می‌كردند بلكه نشان‌دهنده ولايت‌مداری اميرمؤمنان(ع) نسبت به پيامبر اكرم(ص) است يعنی اگر علی، علی شد به خاطر ولايتمداری او بود.
کد خبر: ۹۲۴۱۳۸۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن امیرنژاد در مراسم عزاداری حضرت علی علیه السلام در جمع کارکنان سپاه میانه، افزود: اميرالمؤمنين(ع) تبعيت محض از پيامبر(ص) داشت و كلام، دستور و رفتار پيامبر(ص) برای علی(ع) حجت تمام بود و اگر آن حضرت به اين درجات رسيد به خاطر آن است.

وی اضافه کرد: اگر ولایتمداری ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهيم در تمام ابعاد زندگی اعم از اجتماعی، سياسی، اقتصادی، فرهنگی و... پيشرفت خواهيم كرد.

حجت الاسلام امیرنژاد ادامه داد: از دیگر سیاست‌های راهبردی امام علی(ع) در حکومت داری و  سبک زندگی ایشان عدالت‌خواهی و عدالت‌محوری است. همین عنصر نیر بسیاری را از وی و حکومتش دور می‌کند؛ زیرا اجرای عدالت در حق خود و خویشان بسیار سخت و دشوار است؛ این در حالی است که آموزه‌های اسلامی تاکید دارد که عدالت را حتی در حق دشمنان چنان اجرا کنید که به وی ظلمی روا نشود و به خاطر خویشان و دوستی با افراد از عدالت عدول نکنید

وی با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان و شب های احیا، گفت: در  همه سال، ماهی به عظمت ماه پربرکت رمضان نیست؛ چراکه ماهی است که خداوند آن را جهت اهدای بالاترین هدیه خود به جهان بشریّت، یعنی «قرآن  مجید» برگزیده است. همچنین ماهی است که شب قدر در آن واقع شده، شبی که مقدّرات یک سال انسان‌ها بر حسب شایستگی‏‌ها و لیاقت‌هایشان تعیین می‏‌گردد و عبادت آن برتر از عبادت هزار ماه است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار