مشکلات حاشیه شهر‌ها ادامه دارد...

انتقاد رئیس شورای شهر تربت حیدریه از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حاشیه شهر

رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حاشیه شهر آسیب‌های فراوانی به لحاظ امنیتی، فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان و مدیریت شهری در پی دارد.
کد خبر: ۹۲۴۱۲۹۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سید مهدی وقفی در جلسه علنی شورای شهر به موضوع ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حاشیه شهر اشاره کرد و اظهار داشت: همه ساله با شروع فصول گرم سال یکی از مشکلاتی که مدیریت شهری با آن مواجه است ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حاشیه شهر است.
 
وی تصریح کرد: یکی از دلایل این ساخت و ساز‌های غیرمجاز مهاجرت از روستا‌ها و شهر‌های اطراف و انتخاب حاشیه شهر توسط این مهاجرین برای اقامت به دلیل ارزان‌تر بودن قیمت زمین است. بروکراسی دشوار دریافت مجوز ساخت و ساز و نیز پایین بودن مبالغ جرایم ماده ۱۰۰ از دیگر دلیلی این ساخت و ساز‌های غیر مجاز است که رئیس شورای شهر تربت حیدریه به آن اشاره کرد.
 
وی بیان داشت: در شورای پنجم تا حد امکان نسبت به تسهیل فرآیند دریافت پروانه ساختمانی اقدام کردیم، اما ساخت وساز‌های غیر مجاز سالهاست که برای مدیریت شهری مشکلات فراوانی را به همراه داشته و ادامه این روند آسیب‌ها و لطمات فراوانی به لحاظ امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر مسایل برای شهروندان و مدیریت شهری در پی دارد، لذا برای جلوگیری از این ساخت و ساز‌های غیرمجاز باید برنامه‌ای تهیه و تدوین شود و همه متولیان امر همراهی و همکاری کنند.
 
رئیس شورای شهر تربت حیدریه در ادامه انتخاب اداره میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه را برای سومین سال پیاپی به عنوان اداره برتر استان تبریک گفت و افزود: ثبت ۸۵ اثر تاریخی و اماکن تفرجگاهی جدید، احداث ۹ اقامتگاه بوم گردی، کاوش‌های باستان شناسی در منطقه، احیای ۶ رشته صنایع دستی و سوغات محلی، حضور در ۲۳ نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری و کسب رتبه برتر در نمایشگاه بین المللی تهران و استفاده از توان بخش خصوصی بخشی از مهمترین اقدامات اداره میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه بود که توانست عنوان برتر میراث فرهنگی استان را کسب کند.
 
موضوع تهیه و تدوین کتابچه آثار تاریخی و بنا‌های قدیمی شهر تربت حیدریه توسط شورای اسلامی شهر در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و محمدی رئیس میراث فرهنگی ترتب حیدریه در این خصوص گفت: یکی از بهترین هدایا و سوغاتی که می‌توان به مهمانان و گردشگران شهر ارائه شود کتابچه‌ای است که در آن آثار تاریخی و باستانی شهر را معرفی کرده باشیم و سوغاتی ماندگار به مهمانان اهدا کنیم، لذا در این راستا و به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تصمیم به گردآوری آثار تاریخی و باستانی شهر تربت حیدریه گرفتیم تا میراثی ماندگار برای آیندگان برجا بگذاریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار