خبرهای داغ:
طی سال گذشته؛

کمیته امداد قزوین رتبه دوم مسکن کشور را کسب کرد

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد استان قزوین در اجرای پروژه های مسکن مددجویی رتبه دوم کشوری را در سال 98 کسب کرده است.
کد خبر: ۹۲۳۹۳۶۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ابوالفضل خاکباز در نشست مشترک با منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی آقای سیاهکلی مرادی بیان کرد: مسکن یکی از نیازهای مهم هر فردی است که تأمین آن تأثیر بسزایی در ابعاد مختلف زندگی انسان دارد.


وی ادامه داد: بررسی های انجام شده نشان می دهد فقدان مسکن موجب می شود تا علیرغم کمک های این نهاد به مددجویان، چالش های موجود این خانواده ها استمرار داشته باشد.


مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: از این رو تلاش این نهاد بر تأمین مسکن مددجویان از طریق مختلف بوده تا بتوانیم روند ارتقای زندگی مددجویان را سرعت بخشیم.


وی افزود: در این راستا برای تأمین مسکن مددجویی گام های خوبی برداشته شده است به طوری که کمیته امداد استان قزوین در اجرای پروژه های مسکن مددجویی رتبه دوم کشوری را در سال 98 کسب کرده است.


خاکباز علام کرد: سال گذشته تعداد پروژه های مسکن تعریف شده برای استان قزوین هزار و 37 فقره بود که در پایان سال موفق به اجرایی کردن هزار و 962 پروژه شدیم.


وی تصریح کرد: در کشور هزار و 440 واحد مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت که 425 واحد به مددجویان استان قزوین اختصاص یافت که 377 واحد آن به صورت قطعی اختصاص یافته و 50 واحد واگذار شده است و در صورت همراهی و همکاری مسکن و شهرسازی آمادگی اختصاص کامل این 425 واحد و حتی تعداد واحد بیشتر را داریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته چهار هزار فرصت شغلی را با 92 میلیارد تومان منابع بانکی ایجاد کردیم و برای سال 99 بنا داریم چهار هزار و 880 فرصت شغلی را برای جامعه هدف ایجاد کنیم.


سید محمد دهقانی محمدآبادی افزود:در ارزیابی کارگروه اشتغال استان، کمیته امداد استان قزوین در میان دستگاه های ایجاد کننده اشتغال، دستگاه پیشرو بوده است و حتی کمترین انحراف را در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی داشته است.


وی عنوان کرد: برنامه استان قزوین برای سال جاری 18 هزار فرصت شغلی است که براساس اعلام کارگروه اشتغال استان، برنامه مشخص شده برای کمیته امداد در سال 99 ایجاد حدود سه هزار فرصت شغلی است ولی برنامه این نهاد ایجاد چهارهزار و 880 فرصت شغلی است.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با انتقاد از عدم همراهی برخی دستگاه ها تصریح کرد: متأسفانه بانک ها برای مددجویان تضامین سخت تری به نسبت سایر مراجعان مطالبه می کنند در نتیجه روند رسیدگی و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در بانک ها به کندی انجام می شود.

مدیر برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین نیز اظهارکرد: نسبت جمعیت مددجویی به جمعیت استان 1.4 درصد است.


رضا کارگر تصریح کرد: بودجه پیش بینی شده برای ارائه خدمت به 31 هزار خانوار تحت حمایت 300 میلیارد تومان است که میزان اختصاص آن به کمک های مردمی بستگی دارد.


وی اعلام کرد: با توجه به سیاست های موجود در سال 99 منابع دولتی کمیته امداد استان قزوین 40 درصد کاهش داشته است که لازم است این منابع از محل مشارکت های مردمی تأمین شود.


در ادامه معاون اداری و مالی کمیته امداد استان قزوین گفت: یکی از سیاست های مستمر این نهاد چابک سازی و کاهش هزینه ها اداری و عملیاتی است از این رو تلاش می کنیم تا با مدیریت منابع و هزینه ها به این هدف برسیم.


علینقی بشیری یادآورشد: در حال حاضر نسبت هزینه های کمیته امداد به بودجه حدود 9 درصد است یعنی در کمترین میزان هزینه های جاری هستیم.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار