خبرهای داغ:
مسوول بسیج سازندگی استان قزوین

توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم کمک مومنانه/ ۲۷۰ پروژه آبرسانی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

صادق پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احداث ۲۷۰ پروژه آبرسانی در استان با همراهی و همکاری قرارگاه محرومیت زدایی و مدیریت بحران استان قزوین، لایروبی قنات ها و ایجاد مخازن استخر آب از اقدامات ما در سال ۹۹ خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۳۸۷۳۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ مهدی صادق پور مسوول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز در آستانه سالروز تشکیل بسیج سازندگی برگزار شد اظهار کرد: پس از دیداری که جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رهبر انقلاب داشتند و در آن دیدار اقدامات جهادی دانشجویان و دانش آموزان در جهت محرومیت زدایی ذکر شد، رهبر انقلاب در تاریخ 17 اردیبهشت ماه سال 79 فرمان تاریخی تشکیل سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی را صادر کردند.

فعالیت متنوع بسیج سازندگی از محرومیت زدایی تا اشتغال زایی

وی ادامه داد: بسیج سازندگی در بسیاری از زمینه ها از جمله اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، اشتغال زایی، فعالیت می کند و با این حال همان طور که رهبر انقلاب هم سال گذشته در دیدار با جهادگران اشاره کردند اقدامات این قشر به خوبی انعکاس داده نشده است و نیاز است که با یک کار هنرمندانه همه زوایای فعالیت بسیج سازندگی دیده شود.

مسوول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان قزوین ضمن اشاره به اهداف بسیج سازندگی گفت: استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان از جمله مهمترین برنامه های بسیج سازندگی است برای مثال سال گذشته و پس از وقوع سیل در لرستان با برنامه ریزی و تقسیم بندی هدفمند 600 جوان از استان قزوین در لرستان حضور یافتند و در بازسازی و نوسازی خانه های تخریب شده یاریگر ما بودند و با اعتماد به جوانان این پروژه پیش رفت و توانستیم 400 واحد مسکونی را در سریع ترین زمان ممکن تحویل دهیم.

صادق پور اذعان کرد: فراهم کردن عرصه مناسب برای فعالیت جهادی جوانان داوطلب، تغییر نگرش به صنعت کشاورزی، تحول در فعالیت های کشاورزی و عمرانی از دیگر برنامه هایی است که ما به عنوان هدف در پی ان هستیم.

بسیج و سپاه هرگز با دید سیاسی به مسائل نگاه نمی کنند

این مسوول بیان کرد: بارها اعلام کرده ایم که در امر محرومیت زدایی و پیشرفت به تمامی دولت ها فارغ از نگرش سیاسی آماده کمک هستیم چرا که بسیج و سپاه هرگز نگرش سیاسی ندارد و برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.

وی توضیح داد: فعالیت جهادی در هر قشر از بسیج متفاوت است و ما از همه 22 قشر بسیج با برنامه ریزی های متنوع می خواهیم که یاریگر ما باشند، برای مثال برنامه ما برای بسیج کارگری شیفت ایثار است و یا بسیج کارمندی در مناطق محروم میز خدمت برگزار می کنند و به مشکلات مردم رسیدگی می کنند و بسیج مهندسین صنعت نیز با عارضه یابی در شرکت ها به اقتصاد کشور کمک می نمایند.

صادق پور یادآور شد: از دیگر عرصه های فعالیت ما حضور و کمک در بحران ها می باشد، در موضوع کرونا با ضد عفونی کردن معابر، تولید ماسک، برپایی ایستگاه های سلامت و فعالیت کردیم چرا که این امر را با توجه به بیانات رهبر انقلاب وظیفه خود می دانیم.

به دنبال سود مالی نیستیم، افق نگاه ما محرومیت زدایی است

صادق پور اذعان کرد: بسیج سازندگی با نگاه سوددهی وارد پروژه ها نمی شود بلکه کیفیت انجام کار و رسیدن به هدف برای بسیج سازندگی اولویت دارد. لذا طرح ها را به صورت عام المنفعه، زودبازده با تاکید بر بهترین کیفیت انجام می دهد. به همین دلیل هم بسیاری از طرح های ساخت و بازسازی جاده ها، اجرای المان شهدا، احداث و اجرای سدها به بسیج سازندگی محول شده است.

صادق پور بیان کرد: در سال گذشته با توجه به سیلی که اتفاق افتاد بسیج سازندگی استان ۴۰۰ واحد مسکونی را بازسازی و احداث نموده است، ورود در موضوع باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین، احداث و بازسازی پل ها در برخی روستاهای استان، ساخت خانه محرومین با همکاری کمیته امداد و بهزیستی از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی بوده است.

وی بیان کرد: باز سازی و تجهیز مهدهای قرآنی در قزوین، ساخت خانه های عالم در آبیک، احداث سه سالن ورزشی در دیال آباد، مهدیه آبیک و دشتک آوج، احداث ۲۷۰ پروژه آبرسانی در استان با همراهی و همکاری قرارگاه محرومیت زدایی و مدیریت بحران استان قزوین، لایروبی قنات ها و ایجاد مخازن استخر آب از اقدامات ما در سال ۹۹ خواهد بود.

مسوول بسیج سازندگی استان قزوین اذعان کرد: توسعه و تقویت اقداما جهادی به خصوص در قشر بسیج جامعه پزشکی، جامعه زنان، دانشجویی و دانش آموزی از برنامه ریزی های ویژه ما در سال جاری می باشد و اولویت ما پررنگ شدن فعالیت های این اقشار است.

اهدای ۲۵ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه

صادق پور اذعان کرد: در مرحله اول کمک مومنانه ۲۲هزار بسته معیشتی به دست افرادی که به واسطه ویروس کرونا دچار آسیب شده اند رسیده است و در مرحله دوم ۲۵ هزار نفر این بسته ها را دیافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در ایام کرونا اذعان کرد: یک میلیون و ۱۵۰ هزار ماسک توسط کارگاه های جهادی ما تولید شد و پس از تایید دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان در اخیار محرومین، نیازمندان و دستگاه های خدمات رسان از جمله بیمارستان ها قرار گرفت.

این مسوول در خاتمه یادآور شد: پیش از فرمان رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی و محرومیت زدایی ۳۵ هزار بسته معیشتی را تقدیم نیازمندان کرده بود و با فرمان رهبر انقلاب این امر به یک گفتمان عمومی بدل شده است که همه مردم شریف کشورمان وارد این موضوع شده اند و انشا الله به یاری یکدیگر از این بحران هم با سرافرازی عبور خواهیم کرد.

 

1004/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها