در گفتگو با خبرنگار بسیج عنوان شد:

مسجد و مسجدی بودن یک فرهنگ است

حجت الاسلام حمیدرضا نباتی با اشاره به اینکه تبدیل مساجد به کانون همدلی از زیبایی های دین ماست، گفت: مسجد و مسجدی بودن یک فرهنگ است.
کد خبر: ۹۲۳۶۰۱۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حمیدرضا نباتی به مناسبت افتتاحیه برنامه های ماه مبارک رمضان در ناحیه مقاومت دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری طی گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی گفت: امسال به جهت شیوع ویروس کرونا از شرکت در مساجد و مجالس مذهبی محرومیم؛ لذا باید خانه های خود را تبدیل به مسجد کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های دینی و فرهنگی در هر زمان، افزود: ما از مولایمان امام موسی کاظم علیه السلام یاد گرفته ایم که حتی اگر در کنج سیاه چال هم اسیر شویم، همان سیاه چال مسجد ما می شود و می توانیم کار فرهنگی انجام دهیم و اثرگذار باشیم.

نباتی ادامه داد: چه اشکالی دارد که خودمان در خانه نماز جماعت برپا کنیم و یا دسته جمعی دعای افتتاح بخوانیم؟! در واقع مسجد یک مکان نیست، بلکه مسجد و مسجدی بودن یک فرهنگ است و امروز اگرچه نماز جماعت در مساجد تعطیل است و ما از این فیض عظیم محرومیم؛ اما مساجد تبدیل به کانون همدلی و کمک به دیگران شده است و این ها زیبایی دین ماست که دشمن دوست ندارد دیده شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی در ادامه گفت: این فرهنگ جهادی و انقلابی و این همایش بزرگ انسانیت از ثمرات انقلاب است و ما این اتحاد و همبستگی و این رستاخیز عظیم ملی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا و همچنین کمک رسانی به محرومین را در هیچ جای دنیا پیدا نمی کنیم و اگر نواقصی هست این نقاط قوت را هم در کنار ضعف ها و نقص ها باید ببینیم و برای دیگران بیان کنیم.

وی در پایان از خداوند منّان توفیق هرچه بیشتر بندگان در این ماه عزیز ضیافت الهی را خواستار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار