خبرهای داغ:
سرپرست شبکه بهداشت سامان:

اقدامات بسیج جامعه پزشکی در مقابله با کرونا قابل تقدیر است

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان سامان از اقدامات قابل تقدیر بسیج جامعه پزشکی در امر مبارزه با کرونا ویروس در شهرستان سامان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۰۵۶۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مهندس مرتضی خلیلی گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در استان، با فراخوان نیرو‌های جهادی اقدامات گسترده‌ای را انجام داد و غربالگری در ورودی استان را آغاز کرد.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان سامان افزود: در همین راستا از تاریخ دوازدهم اسفندماه ۹۸ کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و نیروی انتظامی با توجه به شیوع كرونا ویروس و به منظور كنترل رفت و آمدهای برون استانی اقدام به برپایی ایستگاه سلامت در ورودی‌های جعفرآباد به سامان، تیران به شوراب، چادگان به قراقوش، آبپونه به صادق آباد ، شهركرد به سامان، بن به هوره نمود.

خلیلی  اضافه کرد: در این ایستگاه‌ها کارشناسان بسیج جامعه پزشکی شهرستان سامان علاوه بر انجام تب سنجی و غربالگری، به توزیع پمفلت‌های آموزشی در خصوص علائم بیماری و راه‌های پیشگیری و کنترل و آموزش مردم پرداختند و افراد مشكوك را به مراكز درمانی ارجاع دادند.

خلیلی یادآور شد: بسیج جامعه پزشکی شهرستان با سازماندهی نیروهای بسیج مردمی و با وسایل نقلیه به همراه پمپ‌های سم پاش موتوری در امر محلول پاشی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی و محل‌های آلودگی به صورت مستمر و حداکثر هفته‌ای دوبار، در هر بار با استفاده بیش از ۲۰ دستگاه اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی شهرستان سامان در همه اقدامات صورت گرفته با ایجاد ایستگاه‌های ثابت و سیار اقدام به تهیه و توزیع محلول‌های گندزدا و تحویل درب منازل افراد نیازمند در مناطق شهری و روستایی نمود و این کار را ادامه می‌دهد، افزود: همچنین جهت تامین ماسک با پیگیری و همکاری بسیج ناحیه مقاومت شهرستان، بهزیستی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و انجمن حمایت از بیماران كلیوی، با ایجاد چندین كارگاه و مشاركت بانوان خیاط اقدام به تولید و توزیع انواع ماسك‌های سه لایه و پارچه‌ای نمود.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان سامان تاکید کرد: بسیج جامعه پزشکی شهرستان درقالب تیم‌های بسیجی و بازرسی بهداشت محیط جهت آموزش و همراه نمودن کلیه صنوف غیر ضرور برای تعطیلی اختیاری، تامین امكانات بهداشتی در اصناف عرضه مواد غذایی و نظارت بر گندزدایی مناطق شهری و روستایی، تلاش در جهت جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمعات و ایجاد فاصله گذاری اجتماعی تلاش فراوان كرد.

خلیلی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی شهرستان سامان همچنین در قالب تیم‌های بهداشتی با کمک در غربالگری بیماری و پیگیری خوداظهاری‌های انجام شده از طریق سامانه مربوطه باعث پوشش ۱۰۰درصدی جمعیت شهرستان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار