مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی در اجرای طرح شهید بهنام محمدی پیشتاز است.
کد خبر: ۹۲۲۱۸۲۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

به گزارش سرویس بسیج دانش اموزی خبرگزاری بسیج از ارومیه، ابراهیم محمدی امروز در جلسه ستاد پشتیبانی بسیج دانش اموزی استان، اظهار کرد: آموزش و پرورش در اجرای طرح شهید بهنام محمدی پیشتاز بوده و این طرح جزو اولویت‌های این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه تربیت از مهم‌ترین محورهای فعالیت این نهاد است، گفت: ما مشتاق گسترش این طرح هستیم و برقراری ارتباط تنگاتنگ بین خانه، مدرسه و مسجد در سال‌های گذشته نیز مورد تاکید این نهاد بوده است.

وی نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت را یک ضرورت اساسی برای جامعه بیان کرد و افزود: آموزش و پرورش با اجرای یادواره‌های شهدا و اجلاسیه‌های نماز در صدد نهادینه سازی آموزه‌های دینی و فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و خانواده‌هاست.

محمدی آشنایی دانش آموزان با رشادت‌های پاسداران و مدافعان از مرزهای استان و کشور را یک ضرورت بیان کرد و ادامه داد: این نهاد در گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیشتاز بوده و در ۲۴منطقه آموزشی استان یادبودها و آیین‌های متعددی در این راستا برگزار شد.

وی اظهار داشت: 24 مدرسه استان که نوساز بوده و یا از فراوانی بالای دانش آموز برخوردار بوده‌اند به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این جلسه، گفت: کار تربیتی یک کار الهی بوده و مظلومیت این نهاد در زمینه منابع مالی بر کسی پوشیده نیست.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان حضرت ولی عصر (عج) اداره کل آموزش و پرورش اذربایجان غربی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بخش پرداخت و گفت: طرح‌های بسیاری در زمینه توانمندی فرهنگیان استان اجرا شده است.

حسین عباس‌زاده اظهار داشت: تجلیل از فرهنگیان رزمنده و خانواده ایثارگران و شهدای فرهنگی دوران دفاع مقدس و حضور آنان در پیاده‌روی فرهنگیان، برگزاری دومین یادواره شهدای فرهنگی ارومیه و اجرای طرح اعتلا درراستای توانمندسازی مدیران مدارس ارومیه نیز جزو برنامه‌هایی بوده که اجرا شده است.

در پایان این جلسه از تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در راهبری و مدیریت کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

 

ارسال نظرات