خبرهای داغ:
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان:

هر رأی یک «نه» به دشمن و حمایت از نظام جمهوری اسلامی است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: با وجود اینکه دشمن با فشار حداکثری و تحریم‌ها مردم را از نظر معیشتی دچار مشکل کرده است اما هر رأی یک «نه» و اعتراض به دشمن و حمایت از کشور، میهن و نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۲۰۰۲۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳

هر رأی یک «نه» به دشمن و حمایت از نظام جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام جلال مرادی در ستاد انتخابات استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی اعلام حمایت از نظام و اعتماد به مجریان انتخابات است و این کشور به تاریخ خود این شکوه و عزت را ندیده بود.

وی افزود: با وجود اینکه دشمن با فشار حداکثری و تحریم‌ها مردم را از نظر معیشتی دچار مشکل کرده است اما هر رأی یک «نه» و اعتراض به دشمن و حمایت از کشور، میهن و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که پس از فاصله کمی از پیروزی، نظام را به رأی گذاشت و همه مسئولان با واسطه و بی واسطه با رأی و نظر مردم انتخاب شده است.

وی ابراز داشت: سی و هفتمین انتخابات امسال در کشور برگزار شد و ایران نیز از این نظر سرآمد دنیا بوده است و  میزان حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی از میانگین جهانی بالاتر است و ملت ایران برای جمهوریت انقلاب در برابر غرب و شرق ایستاد که این موضوع نشان‌دهنده یک مردم سالاری دینی است.

مرادی افزود: در این دوره از انتخابات داوطلبانی از همه طیف و سلایق شرکت کردند در حالی که در نظام‌های دموکراسی دنیا اینگونه نیست که هر کس با حداقل شرایط بتواند وارد رقابت‌های انتخاباتی شود بلکه باید یک حزب قدرتمند از او حمایت کند.

وی ابراز داشت: طبق اصل ۹۹ قانون اساسی شورای نگهبان نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد و در قانون اساسی تصریح شده که این نظارت شورای نگهبان استصوابی و عام است؛ همچنین این نهاد ناظر هم پای سایر نهادها و تضمین سلامت انتخابات را بر عهده دارد و شورای نگهبان، هیئت مرکزی نظارت، هیئت نظارت پنج نفره استان ها، هیئت نظارت سه نفره شهرستان ها و ناظران حاضر در شعب اخذ رأی برای سلامت انتخابات تلاش می‌کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان  گفت: ۲۷ هیئت نظارت در همدان فعال شده است و در مجموع 5 هزار نفر از بازرسان هیئت نظارت بر فرایند برگزاری انتخابات نظارت دارند.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ مشکل خاص و تخلف تأثیرگذاری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گزارش نشده و اگر گزارشی بوده توسط دادستان، عوامل اجرایی و ناظران رسیدگی شده است.

مرادی با اشاره به اینکه سامانه «مردم ناظر» در انتخابات راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این سامانه متعلق به شورای نگهبان است و مردم می‌توانند با ورود به این سایت شکایات خود را به صورت مستند و با مدرک ثبت کنند.

وی یادآور شد: چنانچه پس از بررسی مستندات شکایت تأیید شود شورای نگهبان موارد را به حوزه انتخابیه منعکس می‌کند و هیئت نظارت استان آن را به نهاد مسئول ارجاع می‌دهد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: یک هزار شکایت در این سامانه ثبت شده که ۱۰ مورد آن مربوط به همدان بوده و پس از بررسی تنها سه مورد از تخلف‌ها احراز شده و  به دادستانی‌های حوزه انتخابیه منعکس شد.

وی افزود: تخلف‌هایی همچون توزیع کارت هدیه، خرید رأی، توزیع خودکار و سرو غذا مطرح می‌شود اما هیئت نظارت مکلف است پس از دریافت گزارش آن را به مسئول مربوط برای بررسی اطلاع رسانی می‌شود و تاکنون بررسی‌ها خلاف آن را ثابت کرده است.

مرادی ابراز داشت: طبق ماده ۶۶ قانون انتخابات خرید مستقیم و غیرمستقیم رأی جرم است و این قبیل تخلف‌ها را می‌توان به دادستانی، نیروی انتظامی، هیئت اجرایی و نظارت گزارش کرد همچنین مستندات را در سامانه مردم ناظر ارائه داد.

 

وی عنوان کرد: نتیجه انتخابات پنج حوزه تا اول وقت اداری فردا مشخص می‌شود و دو حوزه انتخابیه همدان، فامنین و ملایر که دو کرسی نمایندگی دارند به محض اتمام شمارش، نتایج اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار