خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

امروز ایران با تهدید نسل مواجه است

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز ایران با تهدید نسل مواجه است باید اولاددار شویم اما برای شکر این فرزندانی که در آغوش شما است باید بچه‌ها را درست تربیت کنید.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۴۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

امروز ایران با تهدید نسل مواجه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی امروز در مجمع جهانی روز حضرت علی اصغر(ع) که در حسینیه امام(ره) همدان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار داشت: برای اینکه فرزندان ما ذخیره‌ای برای اسلام داشته باشند و حسینی شوند و به درد جامعه و نظام توحیدی ایران بخورند مادران باید چند نکته را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: شما مادران تأیید و تصدیق می‌کنید، اگر زمینی نامرغوب باشد محصول زمین هم نامرغوب خواهد بود، بنابراین اگر مادری اهل نباشد و طهارت باطن نداشته باشد، نتیجه روشن است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر از حضرت فاطمه(س) حسنین و زینبین متولد می‌شود و از معاویه وجود خبیثی همچون یزید متولد می‌شود به خاطر این طهارت باطن است، تصریح کرد: شما مادران، موسی تربیت کنید بچه‌ها را پاک متولد کنید.

وی خطاب به مادران عنوان کرد: این بچه‌ها امانت خدا در دامان شما هستند بنابراین باید شکر آن را به‌جا آورید، عده‌ای برای بچه‌دار شدن دعا می‌کنند و به شیرخواره امام حسین(ع) متوسل می‌شوند؛ شما مادران باید شکر خدا را به‌جا آورید و برای آنها که اولاد ندارند دعا کنید.

موسوی یادآور شد: امروز ایران با تهدید نسل مواجه است باید اولاددار شویم اما برای شکر این فرزندانی که در آغوش شما است باید بچه‌ها را درست تربیت کنید، تربیت درست در ماه‌های اول این است که موقع شیر دادن به بچه‌ها با وضو باشید و هم به جسم  و هم به غذای روح آنها اهمیت دهید چرا که بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اسلام مکتبی است که هم برای دنیا و هم برای آخرت سفارش کرده است، ابراز داشت: اگر می‌خواهید به دنیای بچه‌ها توجه داشته باشید به بچه‌ها از شیر خودتان بدهید برخی مادران به بهانه‌های واهی شیر خودشان را به بچه‌ها نمی‌دهند در حالی که در قرآن هم اشاره شده است که به فرزندان خود دو سال کامل شیر بدهید.

این استاد حوزه و دانشگاه به مادران تاکید کرد: اگر برایتان مقدور است در این دو سال اول تولد بچه‌ها از شیر خود بدهید که بچه‌ها بدنشان قوی و در آینده سلامتی آنها تضمین می‌شود و اگر نگران تربیت دینی فرزندان خود هستید با وضو به آنها شیر دهید.

وی با اشاره به اینکه موقع شیر دادن غیبت نکنید چراکه شیر ناپاک می‌شود، گفت: اکنون بچه‌های شما در مرحله خشت اول هستند اگر مراعات کنید آینده بچه‌ها متعالی می‌شود و سربازان حضرت بقیه الله(عج) و برای جامعه مفید واقع می‌شوند.

موسوی تصریح کرد: این 9 ماه دوران بارداری بسیار مهم است چراکه پیامبر(ص) فرمود«بدبخت در زهدان و رحم مادر بدبخت شد و خوشبخت هم در زهدان و رحم مادر خوشبخت شد».

وی با بیان اینکه آن نقشی که مادر در تربیت فرزند دارد پدر هیچ وقت ندارد، افزود: آنقدر که در روایات به مادر اشاره شده به پدر اشاره نشده است چراکه بچه در زهدان مادر قرار دارد و بر اساس خلقیات مادر رشد می‌کند و مادر هر خصوصیتی داشته باشد روی بچه تأثیر می‌گذارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: شما مادران اگر نگران تربیت فرزندان خود هستید دست از روضه برندارید و در منازل خود روضه بگیرید اگرچه به تعداد افراد کم؛ چراکه با برگزاری این روضه بچه‌ها نیز به سمت تربیت دینی کشیده می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار