ایجاد جاذبه باعث کشانده شدن بیشتر جوانان به سمت مساجد می شود

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد جاذبه باعث کشانده شدن بیشتر جوانان به سمت مساجد می شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۱۹۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹

سرهنگ موسی اصغری حسامیه در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی مسجد که در محل مسجد الغدیر زاهدان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، افزود: افزایش حضور جوانان در مساجد از عهده یک نهاد برنمی آید و تمام دستگاه های مربوطه باید در این خصوص به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: برای حضور بیشتر جوانان باید جاذبه هایی را ایجاد کنیم و در این خصوص می توان همه کارکردهای متناسب با محله و نیاز یک منطقه با محوریت مسجد انجام شود.

وی با تاکید بر روحانی محور بودن مساجد، به برنامه روز جهانی مسجد در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بیشتر برنامه های این روز، برون سازمانی است و با هماهنگی نهادها و ارگان های مربوطه به مثل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و حوزه امور رسیدگی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، برای هم افزایی همه ارکان مساجد اعم از هیئت امنا و ائمه جماعات فرماندهان پایگاه های بسیج در قالب یک همایش اقدام شود.

وی با اشاره به همایش روز جهانی مسجد که در محل مسجد الغدیر زاهدان برگزار شد، خاطر نشان کرد: برنامه های حوزه بسیج مساجد و محلات تنها مختص یک روز نیست و به طور مثال در هفته دفاع مقدس امسال جشنواره برترین ها در تمام مساجد سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

اصغری حسامیه گفت: تمام تلاش سپاه این است که برنامه ها از مسجد آغاز و در این مکان مقدس ختم شود تا مساجد در تمامی محلات محور قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار