فراخوان جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز (کردستان) گفت: فراخوان ارسال آثار به به این رویداد منتشر شده است و برای هنرمندان شرکت در آن تا ۱۰ مرداد سال جاری فرصت دارند.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۵۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هیوا حاج محمدی، اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره تئاتر کُردی، توجه به زبان و ادبیات کُردی به عنوان پشتوانه‌ای غنی در راستای تشویق نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت و ارزش‌های فرهنگی مناطق کُردنشین است.


وی با بیان اینکه جشنوار تئاتر کردی سقز باعث شور و نشاط اجتماعی همراه با ارتقای بینش فرهنگ جامعه می‌شود افزود: این جشنواره پیوند عامه با مردم و جلب مشارکت آنان به منظور رشد و اعتلای تئاتر در مناطق کردنشین با اجرا‌های عمومی را ایجاد می‌کند و بستر مناسبی برای تولید نمایش‌های کردی است.


حاج محمدی تاکید کرد: هنرمندان مناطق کردنشین می‌توانند آثار خود را تا پایان وقت اداری ۱۰ مرداد امسال به دبیرخانه شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز ارسال کنند.


وی اضافه کرد: این جشنواره در چهار بخش، نمایش صحنه‌ای، بخش ویژه، بخش خارجی و برنامه‌های جنبی برگزار می‌شود که بخش نمایش صحنه‌ای آن به صورت رقابتی برگزار می‌شود.


حاج محمدی یادآور شد: به برگزیدگان جشنواره تئاتر کُردی سقز در قسمت‌های بهترین کارگردانی، نمایشنامه نویسی، بازیگر مرد و زن، طراحی صحنه، طراحی لباس، موسیقی، طراحی نور طراحی پوستر و بروشور و طراحی گریم تندیس و لوح و جایزه تعلق می‌گیرد.


دبیر شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز بیان کرد: دبیرخانه این جشنواره تمهیدات لازم را برای معرفی چند اثر برگزیده جشنواره شانزدهم به فستیوال‌های اربیل، دیاربکر، کرکوک و سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق فراهم می‌سازد.


شانزده‌همین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز نیمه دوم آبان ماه امسال در شهرستان سقز برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار