ضبط و کشف ۴۰ کیسه زغال قاچاق در مریوان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: تعداد ۴۰ کیسه زغال قاچاق حاصله از قطع درختان جنگلی در یکی از محله‌های این شهر کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۰۲۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: تعداد ۴۰ کیسه زغال قاچاق حاصله از قطع درختان جنگلی در یکی از محله‌های این شهر کشف و ضبط شد.
 
وی اظهار داشت: بعد از شناسایی محل بارگیری زغال‌های قاچاق، نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با هماهنگی و همکاری آگاهی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در این ماموریت نیرو‌های یگان حفاظت علاوه بر شناسایی متهم و مستند سازی تخلف صورت گرفته، زغال‌های قاچاق را کشف و ضبط و به اداره منتقل کردند.

رئیس منابع طبیعی مریوان با بیان اینکه زغال گیری از درختان جنگلی یک معضل جدی برای آسیب رساندن به جنگل‌های زاگرس است، گفت: برای تهیه هر کیسه زغال باید پنج اصله درخت با عمر ۲۰ سال قطع شود.

وی اضافه کرد: مردم فهیم مریوان برای جلوگیری از سوء استفاده‌های شخصی از عرصه‌های ملی، با اداره منابع طبیعی مریوان همکاری لازم را داشته و گزارش تخریب و تصرف، قطع درختان و زغال گیری را از طریق شماره رایگان ۱۵۰۴ گزارش دهند.

شهرستان مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات