خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شاهرود:

پاسداری یک نوع فرهنگ در جنبه های مختلف

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه پاسداری در واقع یک نوع فرهنگ است که جنبه‌های مختلفی دارد، گفت: این جنبه‌ها شامل موارد عقیدتی، سیاسی، فداکاری و مجاهدت هستند البته پاسداری یک جنبه نظامی نیز دارد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها همواره از انقلاب پاسداری کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۳۹
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
پاسداری یک نوع فرهنگ در جنبه های مختلفبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی مدرسه قلعه این شهر به سوم شعبان و روز پاسدار نیز اشاره کرد و با بیان اینکه پاسداری در واقع یک نوع فرهنگ است که جنبه‌های مختلفی دارد، تاکید کرد: این جنبه‌ها شامل موارد عقیدتی، سیاسی، فداکاری و مجاهدت هستند البته پاسداری یک جنبه نظامی نیز دارد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها همواره از انقلاب پاسداری کرده و در مبارزه با ضد انقلاب درونی و بیرونی و همچنین خدمت‌رسانی به مردم و سازندگی کشور پیشتاز بوده است.
امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به سیل اخیر در چند استان به خصوص در روستاهای شمال شاهرود، اظهار کرد: نقش بی بدیل مسئولان به خصوص نیروهای مسلح در امدادرسانی قابل تقدیر است اما شایسته است که امروز دولتمردان بیش از هر زمان در کنار آسیب دیدگان بوده و همچنین نسبت به کمک‌رسانی به آن‌ها به ویژه پرداخت خسارات برای کاهش آلامشان اقدام کند.
وی ضمن گرامی داشت مبعث رسول الله (ص) بیان کرد: کلمه مبعث در قرآن کریم مورد تاکید فراوانی است تا جایی که ۶۷ بار به آن اشاره می‌شود بعثت به معنای انقلاب و برانگیختگی است و این انقلاب وقتی به وقوع پیوست که جامعه بشری مسبوق به جاهلیت بود از سوی دیگر باید دانست که جاهلیت یعنی حالتی که در آن حاکمیت خدا و وحی و عقل کنار گذاشته می‌شود.
وی افزود: این واژه در چهار جای قرآن تکرار می‌شود مانند ظن الجاهلیه و … که بر دو قسم است جاهلیت اولی و جاهلیت مدرن که نخستین آن‌ها با مبعث نبی از بین رفت و دیگری با حضور ولی عصر (عج) از میان خواهد رفت.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه ویژگی مشترک این دو نوع جاهلیت یعنی اولی و مدرن، دنیا پرستی است، تاکید کرد: جاهلیت لذایذ زود گذر، مادی و گذرا را می‌پسندد از سوی دیگر اما جاهلیت مدرن پا را فراتر گذاشته و می‌کوشند تا بهشت موعود را دست ساز بشر و در همین دنیا بدانند.
عبداللهیان با بیان اینکه جاهلیت مدرن تکنولوژی را به کار بسته تا عقایدش را ترویج کند، گفت: فساد در جاهلیت مدرن سرعتی چند برابر جاهلیت اولی دارد به گونه‌ای که در جاهلیت مدرن بی بند و باری جنسی به مثابه صنعت درآمده و ۴۵۰ میلیون سایت مستهجن در دنیا طراحی می‌شود که درآمدشان سالانه ۸۰۰ میلیارد دلار است.
وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های بشر در هنگام ترک دنیا این است که بداند از اهل جهنم خواهد بود یا بهشت لذا از رسول الله (ص) نقل است که می‌فرمایند همه چیز بستگی به خود انسان دارد یعنی نوع زندگی، کمیت، کیفیت و سبک آن؛ که این امر مدل و شیوه مرگ را مشخص می‌سازد.
امام جمعه موقت شاهرود گفت: برای کسانی که جهان‌بینی توحیدی دارند و بر اساس عقل و وحی عمل می‌کنند، مرگ آغاز زندگی نوین است اما کسانی که زندگی را در مادیات و لذت‌های مادی خلاصه می‌کنند مرگ محرومیت و پایان همه چیز است، بنابر این کیفیت زندگی و مرگ را خود انسان مشخص می‌سازد.
عبداللهیان افزود: انسان تا در دنیا و حجاب آن است حقایق ملکوت از او پنهان هستند اما در حال احتضار حقایق بر انسان آشکار می‌شود که البته در این حال، توان در میان گذاشتن آن را با دیگران ندارد و دقیقاً مانند کسی که در خواب عمیقی فرو رفته است، لذا باید گفت این انسان است که سبک زندگی خویش را مشخص می‌سازد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار