معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

برگزاری سومین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در مدارس کردستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی برای سومین سال پیاپی در مدارس استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۲۸
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، افشین خوش گوار، در این باره اظهار کرد: این جشنواره با هدف فرهنگ سازی و نهادینه کردن آموزش و مشارکت دانش آموزان در مفاهیم و اصول سلامتی و بهداشتی در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: بر این اساس دانش آموزان مقطع ابتدایی دوره اول در قالب نقاشی، دانش آموزان دور دوم ابتدایی در بخش انشاءنویسی، دانش آموزان متوسطه اول در قالب داستان نویسی و دانش آموزان متوسطه دوم نیز می‌توانند آثار خود را در بخش عکاسی و با موضوعات تغذیه سالم، آلاینده‌های زیست محیطی و خود مراقبتی و بهداشت فردی به دبیرخانه جشنواره که در تمام مدارس استان فعال شده است ارسال کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی با اداره کل آموزش و پرورش در برگزاری این جشنواره اشاره و عنوان کرد: پس از برگزاری جشنواره در سطوح مدرسه و شهرستان در بهمن و اسفند ماه سال جاری، جشنواره مرحله استانی در اوایل اردیبهشت و همزمان با هفته سلامت برگزار می‌شود تا آثار برگزیده این مرحله به مرحله کشوری معرفی شوند.

خوش گوار خاطرنشان کرد: مراقبین سلامت مدارس نیز با توجه به شرح وظایف خود می‌توانند در یکی از رشته‌های فیلم کوتاه و عکاسی شرکت داشته باشند.

لازم به ذکر است سفیران سلامت یکی از برنامه‌های محوری حوزه سلامت آموزش و پرورش است که طی فرآیندی دانش آموزان در ۱۲ سرفصل مختلف، مطالب و موضوعات مرتبط با بهداشت فردی، بهداشت روانی و بهداشت عمومی را آموزش می‌بینند و به سایر دانش آموزان و خانواده‌ها تسری می‌دهند. بر اساس هدف گذاری صورت گرفته در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، ۴۲ هزار دانش آموز کردستانی به عنوان سفیر سلامت آموزش خواهند دید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار