خطیب جمعه ابرکوه:

«سفر رهبر انقلاب به ابرکوه» غبار محرومیت را از این شهر دور کرد/ ابرکوه بیش از هر چیز به کارآفرینی نیاز دارد

امام جمعه ابرکوه گفت: شهرستان ابرکوه، پس از انقلاب و بویژه در ده سال گذشته، تحول چشمگیری در بخش اقتصاد و کارآفرینی با احداث کارخانجات لبنی، دامی، کاشی سرامیک و فولاد و انواع تولیدات در بخش صنعت ومعدن داشته است.
کد خبر: ۹۰۹۷۱۲۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان سالروز ورود رهبر انقلاب به شهر تاریخی ابرکوه را گرامی داشت و اظهار کرد: سفر تاریخی مقام معظم رهبری به ابرکوه در ۱۵ دیماه ۱۳۸۶ برکات فراوان مادی و معنوی را به دنبال داشت و توانست غبار محرومیت را از چهره شهرستان بزداید.
وی با تاکید بر اینکه باید این روز را گرامی داشت افزود:، ولی امرمسلمین ابرکوه را شهری کهن و مردم این شهر را مردمی وفادار به انقلاب بیان کردند و اینکه شهرستان گرچه منطقه‌ای کویری است، اما یکی از مناطق نامدار و با نشان در کشور است.
تحول چشمگیر ابرکوه در حوزه اشتغال در چهل سال پس از انقلاب
حجت الاسلام حسینی در خصوص پیشرفت‌های شهرستان در طی چهل سالگی انقلاب گفت: قبل ازانقلاب ابرکوه، بخش کوچکی از استان فارس و شهرستان آباده بود و مردم به جز شغل کشاورزی اشتغال رسمی دیگری نداشتند؛ اما پس از انقلاب و بویژه در ده سال گذشته، تحول چشمگیری در بخش اقتصاد و کارآفرینی با احداث کارخانجات لبنی، دامی، کاشی سرامیک و فولاد و انواع تولیدات در بخش صنعت ومعدن، در این شهرستان صورت گرفت.
حسینی افزود: این خدمات درآمدزایی زیادی برای مردم این شهرستان داشته و در بیش از ۳۰۰۰ واحدصنفی بیش از پنج هزار کارگر را مشغول کارکرده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد جمعیت شاغل در شهرستان ۱۵ هزارنفر و آمار بیکاری درسال ۹۵، ۲۵۰۰ نفر بوده است افزود: در دو سال گذشته ۱۵۰۰ نفر از این‌ها مشغول به کارشده اند و درسال جاری با همت شورای اشتغال شهرستان و توسط کارآفرینان؛ ۱۳۷ طرح کاری جهت دریافت تسهیلات ارائه شده و تاکنون بیش از شانزده میلیارد تومان به آن‌ها تسهیلات داده شده است.
خطیب جمعه ابرکوه با بیان اینکه باید از تسهیلات تعاونی‌های خانگی بهره برد افزود: ۶۶ نفر در یکسال گذشته برای امورخیاطی، ترشی جات، تولید مرغ خانگی، گوسفندپروری بومی، تولیدنان، کندوی عسل وکاشت زعفران تسهیلات گرفته و ۱۱۳ نفر در این بخش کار می‌کنند.
وی افزود: تسهیلات اشتغال زایی روستایی وعشایری به مبلغ ۱۶،۹۶۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان رتبه اول استانی را در بخش عملکرد کمیته فنی کارگروه تخصصی و اشتغال به ابرکوه داده و با فعال شدن خط راه آهن، پازل توفیق اقتصادی شهرستان کامل خواهدشد.
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: شهرستان ابرکوه به فرمود: ه مقام معظم رهبری (مدظله) بیش ازهرزمان دیگر به کار و کارآفرینی نیازدارد تا همچون عقابی تی رپرواز در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج بگیرد.
بیان وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام، و گرامی داشت قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ماه از موارد دیگری بود که حجت الاسلام حسینی به آن اشاره کرد.
امام جمعه ابرکوه همچنین به دیدار هفته گذشته زیاد النَخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: فلسطین قطعا پیروز می‌شود به شرط این که مقاومت در شرایط فعلی را ادامه دهد. 
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات
آخرین اخبار