خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج

اجرای برنامه های متنوع در رده های بسیج عشایری کشور

سردار سیف مسئول سازمان بسیج عشایری کشور: به مناسبت هفته بسیج برنامه های مختلفی در عرصه های فرهنگی، امنیتی، سازندگی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۸۰۱۷۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج عشایری؛ سردار سیف مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری کشور از تنوع و گستردگی برنامه های این سازمان در هفته بسیج خبر داد.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور اعزام گروه های جهادی در جهت محرومیت زدایی و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، کمک به تأمین امنیت پایدار مردمی، بکارگیری بسیجیان عشایر در مناطق امنیتی و مرزی شرق و شمال غرب، حضور گردانهای بیت المقدس عشایری در رزمایشها و مأموریتهای دفاع از کوی و برزن، کمک به تقویت انسجام ملی و وحدت اقوام و مذاهب و کمک به دولت در راستای اقدامات توسعه ای در مناطق عشایری را شاخص ترین برنامه های این سازمان دانست.

وی گفت: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی با محوریت انقلابی گری، ظلم ستیزی و وفاداری به آرمان های امام خمینی(ره) گوشه ای از برنامه های فرهنگی این سازمان است.

غبارروبی گلزار مطهر شهدا، سرکشی از خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تجلیل از بسیجیان نخبه عشایری از دیگر برنامه ها می باشد.

سیف برگزاری  جلسه شورای عالی عشایر فضا سازی تبلیغاتی و برگزاری یادواره شهدای  را از جمله برنامه های رده های عشایری کشوردر هفته بسیج بیان کرد و افزود: برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری، یادواره شهدا در سطح حوزوی، پایگاهی و محله ایی، اجرای برنامه های فرهنگی در مناطق آسیب پذیر، همایش هم اندیشی با سران ایلات و طوایف، برپایی همایش مشترک با ائمه جمعه و فرماندهان حوزه ها و پایگاههای مقاومت، عطر افشانی و غبار روبی قبور شهدا، از جمله برنامه های هفته بسیج در مناطق عشایری است.

وی افزود: شرکت ۳۵۰ نفر از بسیجیان عشایر در همایش بین المللی حمایت از مردم مظلوم یمن در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما، برگزاری جشنواره ها و مسابقات بومی و محلی، برگزاری مراسم شب شعر توسط عشایر عرب خوزستان، برگزاری همایش های همبستگی و وحدت به دلیل تقارن هفته بسیج و هفته وحدت،برگزاری محفل انس با قرآن و دیدار چهره به چهره با ائمه جماعات اهل تسنن در سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های فرهنگی این سازمان در رده های بسیج عشایری است.

سیف همچنین از افتتاح چندین طرح عمرانی و طرح های حوزه اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج خبر داد و گفت:طرح های عمرانی شامل بهره برداری از حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج، سوله های ورزشی صالحین و نیز طرح های اقتصاد مقاومتی  است.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور برگزاری اردوهای جهادی و اعزام گروه های جهادی در راستای خدمات پزشکی به مناطق محروم  و همچنین بازدید و افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی را از برنامه های این سازمان در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی برشمرد.

سیف گفت: توزیع سرویس های بهداشتی سیار در بین عشایر، برگزاری همایش تجلیل از شبانان و گله داران ، برپایی کارگاه آموزش اقتصاد مقاومتی با محوریت صندوق های قرض الحسنه، توزیع وسایل کمک آموزشی به دانش آموزان نیازمند عشایر، برپایی نمایشگاه  اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی عشایر، اعزام بسیجیان به اردوهای جهادی در کمک به مردم و محرومیت زدایی و خدمت رسانی از دیگر اقدامات بسیج عشایری در سطح کشور بوده است.

این پیشکسوت عرصه دفاع مقدس گفت: هماهنگی ، تعامل و همکاری مشترک بین معاونت اطلاعات سازمان بسیج و سپاههای استانی و رده های بسیج عشایری در کشور با بکارگیری بسیجیان عشایر از اقدامات سازمان بسیج عشایری در راستای توسعه و تقویت امنیت پایدار مردمی و برقراری امنیت زیست بوم و کوچ عشایر بوده است.

سردار سیف در ادامه صحبت های خود به حضور فعال خواهران عشایر در برنامه های بسیج اشاره کرد و گفت: ترویج و توسعه نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب، گردهمایی دهها هزار نفری زنان در هفته عفاف و حجاب، بازخوانی خطبه حضرت زینب(س)، همایش فرهنگی مذهبی سه ساله های حسینی، کارگاه افزایش جمعیت، کارگاه مهارت های زندگی برای دختران جوان، پیوند آسمانی و کمک به تهیه جهیزیه، آموزش مشاغل خانگی وجشنواره پخت غذاهای محلی از جمله برنامه هایی است که جامعه زنان عشایری به صورت فعال در آن حضور دارند.

انتهای پیام/  

ارسال نظرات
آخرین اخبار