خبرهای داغ:
قالیباف در همدان:

ایثار و خون شهدا قدرت هژمونی آمریکا را به کف روی آب تبدیل کرده است/نبرد اقتصادی بسیار سختی پیش رو داریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نشستن گروه 1+5 پای میز مذاکره، قدرت دیپلماسی نیست بلکه به دلیل قدرت خون شهدا و ایثار و شهادت است و این قدرت خون شهداست که قدرت هژمونی آمریکا را در منطقه تبدیل به کف روی آب کرده است.
کد خبر: ۹۰۶۷۴۴۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

ایثار و خون شهدا قدرت هژمونی آمریکا را به کف روی آب تبدیل کرده است/نبرد اقتصادی بسیار سختی پیش رو داریمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدباقر قالیباف امروز در بیست و پنجمین مجمع فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ابراز خرسندی از حضور در جمع پیشکوستان اظهار داشت: امروز یکی از روزهای به یاد ماندنی برای من است که در جمع پیشکسوتان و همرزمان خود که مدت‌های زیادی بود آنها را زیارت نکرده بودم حضور یافتم.

وی با بیان اینکه امروز جای شهدای دوران دفاع مقدس و شهید «همدانی»ها خالی است، گفت: امروز باید آنچه وظیفه ما است همچون دوران دفاع مقدس عمل کنیم تا در آخرت خجالت زده شهدا و امام راحل نباشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همواره در محیط‌های غیر از جهادت و شهادت وظیفه خود می‌دانم که به بیان غیرت، شجاعت، ولایت‌مداری، مدیریت، از خودگذشتی رزمندگان و هویت و شخصیت صالحان و مصلحان را بیان کنم، گفت: در این محیط‌ها به این موضوعات کمتر پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان جهاد و شهادت مردان مردی هستند که با تک تک سلول‌های خود دین خداوند را یاری کردند، افزود: آنچه که سبب عزت مسلمین در دنیا و احیای مجدد فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) شده است دوران رشادت‌ها و مبارزات پیشکسوتان و رزمندگان مجاهد راه خدا است.

قالیباف در همین خصوص با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس اضافه کرد: اگر ما توانسته‌ایم امروز به چنین افتخاراتی در عرصه‌های مختلف دست یابیم نتیجه رشادت‌های شما است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در عرصه‌های اقتصادی دچار چالش‌های جدی هستیم در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز مشکلاتی داریم، تصریح کرد: با این وجود در حوزه امنیت و دفاع در همه ابعاد از طراحی تا هنر جنگ دارای سرمایه‌های عظیمی هستیم.

* رزمندگان ما دست پروده فرهنگی هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از پنج کشور برتر در عرصه نظامی است، ابراز داشت: در عرصه صنعت نظامی که پیچیده‌ترین صنعت جهان است در زمره 10 کشور برتر جهان هستیم به طوری که در زمینه موشک و سکوی پرتاب، ماهواره و پهپاد و جنگ الکترونیک و هوا و فضا افتخارآفرین شده‌ایم که تمام این افتخاران به سبب روحیه جهاد و شهادت است.

وی با اشاره به سختی‌ها و پیچیدگی‌های جنگ هشت ساله دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان در این شرایط بیان کرد: با وجود اینکه رزمندگان در آتش جنگ بودند اما هیچ‌گاه از مقاومت و مبارزه دست نکشیدند و ایستادگی کردند اما امروز در کجا هستیم؟

قالیباف با اشاره به برخی مشکلات جامعه اظهار کرد: امروز به شوخی می‌گوییم کشوری که در عرصه جنگ الکترونیک، هوافضا و دیگر عرصه‌ها اقدامات مهمی انجام داده و توانسته ماهواره، موشک، سکوی پرتاب موشک را بسازد اما در عرصه ماشین‌سازی پراید تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای جنگ عده‌ای شعار آتش‌بس می‌دادند اما رزمندگان با دست خالی در مقابل دشمن ایستادند و به پیروزی رسیدند، گفت: اینچنین اظهار می‌کردند که با دست خالی نمی‌توانیم در مقابل دشمن مسلح و مجهز ایستادگی کنیم؛ رزمندگان ما دست پروده فرهنگی هستند که اعتقاد و ایمان دارند که قدرتی بالاتر از قدرت خداوند نیست بنابراین جز در مقابل قدرت خدا در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نیاوردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ عده‌ای این فرمایش امام راحل که «راه قدس از کربلا می‌گذرد» در خفا و روشنی به تمسخر گرفتند، افزود: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت مردان مردی هستند که وقتی دشمن در اعماق کشور ما بود با ایمان خود در جبهه‌ها جنگیدند و به لطف خداوند امروز وعده خود را در اربعین کربلا می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان جهاد و شهادت بر این باور هستند که وعده خدا حق و نصرت ازآن سربازان خداست، تصریح کرد: پیشکسوتان از تباری هستند که به سنت‌های الهی ایمان داشتند، به طوری که از همان زمان آغاز جنگ که برخی اظهار می‌کردند که ما نمی‌توانیم در برابر چنین دشمنی باید سه برابر آن‌ها امکانات داشته باشیم درحالی‌که ما یک‌پنجم از این امکانات را هم نداشتیم به خوبی ایستادگی کردند و به پیروزی دست یافتند.

* حل مشکلات اقتصادی در گرو حرکت در مسیر سنت‌های الهی

قالیباف با اشاره به پیشروی مرز اسلام در جهان به وحدت رویه ایجاد شده بین مسلمانان در نابودی اسرائیل اشاره و عنوان کرد: در زمانی کردستان آرزوی دشمنان بود و تا 25 کیلومتری مرز پیشروی کردند اما امروز افتخار ما این است که جهان اسلام یکپارچه از افغانستان تا جولان وحدت رویه در مقابله با اسرائیل دارند و امروز بیخ گوش اسرائیل هستند.

وی در ادامه سخنان خود به مذاکرات 1+5 اشاره و بیان کرد: نشستن گروه 1+5 پای میز مذاکره، که تعداد آن بیش از مذاکراتی است که برای جنگ جهانی بوده قدرت دیپلماسی نیست بلکه به دلیل قدرت خون شهدا و ایثار و شهادت است و این قدرت خون شهداست که قدرت هژمونی آمریکا را در منطقه تبدیل به کف روی آب کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این قدرت‌های یاغی و ظالم و مستکبر هرگز حاضر نیستند با کسی سخن بگویند، خاطرنشان کرد: این قدرت‌های ظالم در موضع قدرت هرگز حاضر به مذاکره و مصالحه نیستند و اگر اقتدار ما را پذیرفته‌اند در نتیجه جانفشانی و رشادت‌های مردان عرصه ایثار و شهادت است.

وی حل مشکلات اقتصادی را در گرو حرکت در مسیر سنت‌های الهی دانست و تاکید کرد: امروز اگر بار دیگر در مسیر سنت‌های الهی قدم برداشته و به مردم ایمان داشته باشیم در حوزه اقتصادی نیز پیروز خواهیم شد.

قالیباف با تاکید بر میدان دادن به جوانان در عرصه‌های مختلف در راستای حل مشکلات کشور تصریح کرد: نبرد اقتصادی بسیار سختی پیش رو داریم بنابراین باید همچون امام(ره) که همواره به جوانان اعتقاد داشتند، امروز باید به جوانان اعتماد کنیم چراکه عرصه‌های نبرد جدید بهتر از ما می‌توانند کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر همان روحیه دوران دفاع مقدس را داشته باشیم و همه چیز را خالصانه در طبق اخلاص بگذاریم به طور قطع خداوند بار دیگر سنت‌های خوب خود را بر ما کشور ما جاری خواهد ساخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار