عضو کمیسیون آموزش مجلس:

وجود 22 نوع مدرسه در کشور عامل مهم بی‌عدالتی آموزشی

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مرزبندی مدارس و دریافت شهریه خلاف قانون است، گفت: برای کاهش تنوع مدارس تلاش می‌کنیم چراکه هر کس برای خودش دکانی باز کرده و جیب خانواده‌ها را خالی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۴۹۵۹۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ضیاءالله اعزازی اظهار داشت: اکنون از اهداف انقلاب در حوزه آموزش فاصله گرفته‌ایم و دیگر فقرا نمی‌توانند از امکانات آموزشی به صورت رایگان بهره‌مند شوند و مدارس عملا مرزبندی شده‌اند.

وی با بیان اینکه باید به مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم توجه شود، افزود: دولت باید به وضعیت معیشتی معلمان توجه کند زیرا ادامه این رویه در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

اعزازی ادامه داد: مرزبندی مدارس و دریافت شهریه از خانواده‌ها به انحای مختلف، خلاف نص صریح قانون اساسی مبنی بر آموزش رایگان در کشور است بنابراین برای بر هم زدن این مرزبندی‌ها تلاش می‌کنیم چراکه هر کس برای خودش دکانی باز کرده و به اسم تعلیم و تربیت جیب خانواده‌ها را خالی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا قوانینی در برنامه ششم توسعه آمده است که باید اجرایی شود، اظهارکرد: به‌یقین کار و راه سختی در پیش است همان طور که وزیر آموزش و پرورش در اقدامی مناسب تلاش کرد تا مدارس تیزهوشان را جمع کند اما مانع آن شده و هزار یک سنگ جلوی پایش انداختند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درخصوص وضعیت آموزشی شهرستان بناب توضیح داد: اگرچه بناب مشکلاتی همچون برگزاری کلاس‌ها در مدارس کانکسی، چادری و ساختمان‌های از رده خارج ندارد و مدارس این شهر در شرایط متوسط به سر می‌برد لذا صرفا باید برای بازسازی و تجهیز آن‌ها اقدام کرد اما دریافت شهریه و عدم پرداخت سرانه از مشکلات اصلی آن به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار