خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان خبر داد

وجود 120 هزار نفر بسیجی در شهرستان همدان

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به وجود 633 پایگاه بسیج در شهرستان همدان، گفت: در سطح شهرستان همدان 120 هزار نفر بسیجی وجود دارد که اهداف و برنامه‌های بسیج را به پیش می‌برند.
کد خبر: ۹۰۴۹۱۹۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

وجود 120 هزار نفر بسیجی در شهرستان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ حسن برزگر امروز در هشتمین جشنواه مالک اشتر سپاه انصارالحسین(ع) همدان با ارائه گزارشی از عملکرد سپاه ناحیه همدان به عنوان ناحیه برتر و برگزیده در جشنواره اظهار داشت: در شهرستان همدان با جمعیت 670هزار نفر ، 15 حوزه محلات، چهار کانون، هشت رده قشری و 633 رده مقاومت پایگاه بسیج وجود دارد.

وی با بیان اینکه از 633 پایگاه موجود، 250 پایگاه محلات است، گفت: در سطح شهرستان همدان 120 هزار نفر بسیجی وجود دارد که اهداف و برنامه‌های بسیج را به پیش می‌برند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کمک به جبهه مقامت به عنوان یکی از برنامه‌های مهم و محوری سپاه ناحیه همدان از کمک 800 میلیون تومانی به جبهه مقاومت خبر داد و بیان کرد: جمع‌آوری و ارسال کمک‌های نقدی با بیش از 600 میلیون و کمک‌های غیرنقدی به ارزش 186میلیون طی 10 مرحله، اجرای همایش‌ها و سخنرانی‌ها در خصوص جبهه مقاومت، استقرار صندوق های کمک به جبهه مقاومت در سطح شهر در مراسمات مختلف و فعال کردن دفتر جمع‌آوری کمک‌ها برای جبهه مقاومت در میدان مرکزی شهر از مهم‌ترین اقدامات در این راستا است.

وی به راه‌اندازی قرارگاه ولیعصر(عج) به منظور ارائه خدمات در زمینه‌های مشاوره خانوادگی، تحصیلی، حقوقی، پزشکی، انتظامی و... در مناطق مختلف شهر با حضور کارشناسان به صورت رایگان اشاره و عنوان کرد: راه‌اندازی قرارگاه طرح کرامت به منظور مقابله با اعتیاد و کمک به بازگشت آنها به جامعه، برگزاری یادواره‌های شهدا و آبروی محله و اعزام سخنرانان تربیتی به مدارس، پایگاه‌ها و مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در سپاه ناحیه همدان است.

برزگر با اشاره به تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی در سطح ناحیه در خصوص مسائل و مشکلات درون سازمانی گفت: توجیه تجربه‌نگاران در سطح ناحیه، ثبت تجربیات همکاران، چاپ تجربیات برتر ناحیه در کتابچه ثبت تجربیات کشوری و احصاء مشکلات و موانع بسیج شهرستان و تعیین راهکارها از مهم‌ترین اقدامات اندیشه‌ورزی در سطح سپاه ناحیه همدان است.

وی با بیان اینکه سپاه ناحیه همدان در حوزه ایمنی و اقدامات تامینی در دوره‌های مختلف اشراف موفق به کسب مقام برتر شده است، افزود: به حداقل رساندن حوادث و سوانح در ماموریت‌های مختلف، برگزاری کلاس‌ها و جلسات آشنایی با قوانین و مقررات، فضای مجازی، قانون بکارگیری سلاح و...، انتخاب همیاران ایمنی و حضور آنها به عنوان ناظر در تمام برنامه‌ها و ماموریت‌ها و پیاده‌سازی نظامات ایمنی و اقدامات تأمینی در تمام سطوح از فعالیت‌های انجام شده در حوزه ایمنی و اقدامات تأمینی است.

* احداث 12سالن ورزشی صالحین در شهرستان همدان

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط مهندسی سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: تکمیل و احداث سالن‌های ورزشی به تعداد 12سالن صالحین، تکمیل و احداث هشت پایگاه محلات، ایجاد سه مجتمع بومی محلی، خرید انشعابات سالن‌های ورزشی و حوزه‌های مقاومت و نیز پایگاه‌های مقاومت محلات، اصلاح شبکه انشعابات سایت ستاد ناحیه و اردوگاه شهید شهبازی، بازسازی اساسی ساختمان اداری حوزه مقاومت شهید قاسمی، احمدی روشن، خادم پر، کوثرالنبی، حضرت فاطمه(س)، بسیج ادارات، و ستاد ناحیه از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص است.

وی به جمع‌آوری 40 میلیون تومان وجه نقد در برنامه گلریزان توسط بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان اشاره و اضافه کرد: برگزاری همایش حجاب و عفاف 10 هزار نفری، جمع‌آوری جهیزیه به ارزش 80 میلیون تومان، برگزاری جشن کوثر 5 هزار نفری، کمک به محرومین و توزیع سبد کالا، کمک به بیماران صعب العلاج به ارزش20 میلیون تومان، تأمین هزینه ترک اعتیاد، ذبح قربانی به مناسبت عید قربان و توزیع بین نیازمندان و کمک برای آزادی زندانیان غیرعمد از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان است.

برزگر ابراز داشت: برگزاری گشت‌های محله محور در طول سال به عنوان برنامه‌های صورت گرفته در عملیات و مقاومت مردمی نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری تست آمادگی جسمانی گردان‌های امام علی (ع) و بیت المقدس و کوثر، برگزاری آموزش یگانی گردان‌های بیت المقدس، برگزاری فراخوانی‌های گردان‌های بیت المقدس، کسب رتبه برتر در نظارت‌ها و دوره‌های اشراف، برگزاری دوره‌های عملی آمادگی دفاعی، برگزاری رزمایش مقابله با ناآرامیها با مشارکت ناجا، طرح‌ریزی و مقابله با فتنه و اغشاشات دی ماه 96 و جلوگیری از تبدیل فضای انتظامی به امنیتی با مدیریت و استفاده از ظرفیت دسته‌ای واکنش سریع پایگاه‌های مقاومت از دیگر برنامه‌ها در این راستا است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به راه‌اندازی 98سایت عملکردی، دو سایت اطلاع رسانی و 394 سامانه مکاتبات اداری در رده‌های سپاه ناحیه همدان از کسب مقام اول در جشنواره مالک اشتر توسط سایت ناحیه همدان خبر داد.

* اعزام چهار برابری سهمیه ابلاغی به راهیان نور از همدان

وی یادآور شد: علاوه بر این اقدامات صورت گرفته در بخش فاوا و فضای مجازی، اقداماتی همچون پیگیری تشکیل گردان سایبری برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی و نصب دکل‌های مخابراتی در نقاط مورد نیازبرای پوشش ارتباط بی سیمی گشت‌های عملیاتی صورت گرفته است.

برزگر در تشریح اقدامات صورت گرفته در بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی از اعطای جهیزیه به افراد نیارمند به ارزش 20 میلیون تومان خبر داد و تاکید کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزش اقتصاد مقاومتی، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم و حاشیه شهر، برگزاری اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی در سطح مدارس مناطق محروم، بهسازی و تعمیر خانه نیازمند، ساخت مسجد، کمک به احداث سرویس بهداشتی مساجد راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و اعطای تسهیلات به آنها در قالب وام‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی نیز از فعالیت‌های این ناحیه بوده است.

وی یادآور شد: جمع‌آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای زلزله‌زدگان غرب کشورجویی، ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای خانه سالمندان توسط گروه‌های جهادی و همکاری با بهزیستی در زمینه مشاوره خانوادگی، اشتغال و پیشگیری از اعتیاد در مناطق هدف طرح کرامت یک از مهم‌ترین اقدامات در این راستا است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در تشریح برنامه‌های اردویی و فرهنگی خانواده به اعزام چهار برابری سهمیه ابلاغی به راهیان نور، اردوهای کشوری و شهرستانی اشاره و عنوان کرد: تعامل با ادارات و نهادها و جذب کمک برای اردوها، کسب رتبه برتر در اشراف، برگزاری مسابقات مختلف برای خانواده پاسداران، برگزاری اردوهای خانوادگی پاسداران، سرکشی از خانواده‌های کارکنان و تشویق نفرات برتر مسابقات فرهنگی، قرآنی، علمی و... از اقدامات صورت گرفته در حوزه اردویی و فرهنگی خانواده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار