خبرهای داغ:
ریاست دادگستری شاهرود:

آموزش و پرورش وظیفه سنگینی در فرهنگ سازی و پیشگیری از جرائم دارد

ریاست دادگستری شاهرود با تاکید بر نقش و تعامل دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرائم گفت: آموزش و پرورش وظیفه سنگینی در فرهنگ سازی و پیشگیری از جرائم دارد.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۲۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اکبریان در دیدار مدیر و معاونین آموزش و پرورش شاهرود که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دفتر وی برگزار شد، با تجلیل از مقام شهید دکتر بهشتی به عنوان معمار قوه قضائیه، آمار رسیدگی به انواع جرائم را بیش از ۱۶ میلیون پرونده عنوان کرد و افزود: بخش اعظمی از آن ناشی از ناآگاهی افراد از جرم و عدم آشنایی با قوانین کشور است که نقش مهم فرهنگیان و معلمان در امر پیشگیری و کاهش جرائم در اینجا مهم است.
وی آشنایی و آگاهی کودکان و نوجوانان از جرائم و آسیب‌های اجتماعی را لازمه فرهنگ سازی و پیشگیری عنوان کرده و تأکید کرد: سن پیشگیری از جرائم کودکی است و باید مصونیت فرد از پیش دبستانی و دوره دبستان آغاز شود.
حمید باباخانی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه از زحمات همه کسانی که در تأمین امنیت جامعه و اجرای عدالت نقش دارند تشکر کردند و با اشاره به فرمود: ه مقام معظم رهبری در تعامل و پیگیری همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آمادگی این مدیریت را با توجه به تحت پوشش بودن و تحصیل ۳۱۰۰۰ دانش آموز در مدارس شهرستان، اعلام کردند.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود به حساسیت‌های فرهنگ سازی از سنین پایین اشاره کردند و گفت: علی رغم کاهش سن جرائم و ضرورت مصونیت کودکان و نوجوانان، آشناسازی کودکان با جرائم باید بر اساس مطالعات و نظرات افراد متخصص و صاحب نظر صورت گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار