خبرهای داغ:
با حضور فرماندهی و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه:

کارگاه آموزش مصرف بهینه آب برگزار شد

معاون بهره برداری آبفای شاهین شهر با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب به تشریع شرایط کمبود آب درکشور به خصوص استان اصفهان پرداخت.
کد خبر: ۹۰۱۶۱۲۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، به همت پایگاه بسیج اداره آب شهرستان شاهین شهر و میمه و معاونت مهندسی ناحیه شاهین شهر و میمه، کارگاه آموزشی مصرف بهینه آب در نماز خانه ناحیه برگزار شد.
مهندس نیک اختر معاون بهره برداری آبفای شاهین شهر با بیان مقایسه مصرف آب در ایران و جهان گفت:در کشور ما متاسفانه ۲۵۶ لیتر آب در روز برای هر نفر به طور میانگین مصرف می‌شود که این میزان مصرف در جهان ۱۴۲ لیتر است، لذا باید با فرهنگ سازی و اعلام هشدار به مردم و همچنین همکاری نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوطه بتوانیم مصرف آب را درکشور کاهش دهیم.
وی افزود:استان اصفهان به عنوان سومین استان کم بارش در سال ۹۶-۹۷ بوده است و تغییر اقلیم باعث شده است بیش از ۶۰ درصد کاهش بارش نزولات داشته باشیم؛ و این باعث شد که وضعیت ذخیره سد زاینده رود به حالت بحرانی در بیاید.
نیک اختر با بر شمردن عوامل تهدید کننده آب تصریح کرد:۳۰ تا ۴۰ درصد از آب ورودی به منازل در آشپزخانه مصرف می‌شود که می‌توان با نصب شیر‌های کاهنده و یا نصب در فشان این مصرف را کاهش داد.
معاون بهره برداری آبفای شاهین شهر در پایان گفت:مشکل کم آبی کنار ماست و باید با این موضوع سازکاری پیدا کنیم و با صرفه جویی جدی در مصرف آب گامی جدی در مصرف بهینه آب برداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار