خبرهای داغ:
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود:

دست‌های آلوده فعال در قاچاق کالا قطع شود

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: دست‌های آلوده فعال در قاچاق کالا باید قطع شود و مسؤولان بلای جان اقتصاد ملی را درمان کنند.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۴۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود با صدور بیانیه‌ای آورده است: بیانات حضرت امام خامنه‌ای طی سالیان اخیر و تأکید ویژه ایشان بر انتخاب شعار‌های اقتصادی درآغاز سال جدید نشان از دغدغه رهبری به فعال شدن اقتصاد داخلی با اراده و تعصب ملی است.
در ادامه می‌خوانیم: حمایت از کالای ایرانی یک کلیدواژه اساسی است و اگر عملیاتی شود می‌تواند باطل السحر مشکلات اقتصادی کشور ما باشد. از جمله اولین و مهمترین گام‌ها در حمایت از کالای ایرانی مقابله جدی با واردات بی رویه کالاست؛ نه فقط کالایی که مشابه داخلی دارد بلکه به کالا‌های غیرضرور نیز نباید اجازه ورود داده شود. همچنین مساله دیگری که بلای جان اقتصاد ملی ماشده است مساله قاچاق کالاست.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود تصریح کرده است: مساله‌ای که به نظر می‌رسد باید عزمی جدی در برخورد با آن به وجود آید و اگر احیانا دست‌های پشت پرده‌ای در آن وجود دارد با قاطعیت این دست‌های آلوده قطع شود، قاچاق کالاست.
در ادامه می‌خوانیم: مساله اقتصاد ملی و کالای ایرانی نباید فقط امری دولتی تلقی شود، زیرا با رویکرد کاملا ملی و نهادینه کردن آن در فرهنگ جامعه می‌توان به نتیجه مطلوب رسید که این مهم نیاز به بسترسازی فرهنگی دارد. در واقع ما برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی و نجات از وضعیت اقتصادی ملتهب کشور چاره‌ای جز حمایت واقعی از تولید ملی که با غیرت ملی محقق می‌شود، نداریم.
این بیانیه می‌افزاید: همچنین یکی دیگر از مصادیق حمایت از کالای ایرانی در بستر فضای مجازی و حوزه پیام رسان‌ها تبلور می‌یابد؛ جایی که در حال حاضر جولانگاه پیام رسان‌های خارجی و بویژه تلگرام شده است و برای شکست انحصار آن نیاز به عزمی ملی وجود دارد که خوشبختانه به نظر می‌رسد این عزم در حال به وجود آمدن در سطح مسؤولان و مردم است.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود آورده است: البته از طرف دیگر مسئولان پیام رسان‌های بومی نیز باید از این فرصت نهایت استفاده را برده و با توسعه کیفی محصولات خود به اعتماد مردم پاسخی درخور و شایسته بدهند.
از همین روی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود در راستای پاسداشت منافع ملی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، فعالیت خود را در پیام‌رسان ایرانی سروش آغاز می‌کند و اعلام می‌دارد این اقدام برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی از پیام‌رسان‌های غیرایرانی انجام گرفته است.
در انتهای این بیانیه آمده است: بنابراین ما دانشجویان بسیجی شهرستان شاهرود اعلام می‌داریم که در جهت تحقق منویات حضرت امام خامنه‌ای موضوع حمایت از کالای ایرانی را در همه برنامه‌های بسیج دانشجویی از جمله برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری و ورزشی، برگزاری تریبون آزاد، کرسی آزاداندیشی، نشست‌های روشنگری، هیأت‌های مذهبی دانشجویی در اولویت قرار خواهیم داد و در جهت به ثمر نشستن فرمایشات رهبر معظم انقلاب تمام توان خود را به کار گرفته و در این راه لحظه‌ای از پای نخواهیم ایستاد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار