فرمانده سپاه امیر المومنین(ع)استان ایلام :

بهترین بستر برای تبین حماسه های دفاع مقدس راهیان نور است

سردار حسینی با بیان اینکه نسل جوان امروز نیازمند شناخت حماسه های دوران دفاع مقدس است اظهار داشت: بهترین بستر برای تبین حماسه های دروان دفاع مقدس، حرکت در مسیر راهیان نور است.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۸۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام  در خصوص حماسه آفرینی های رزمندگان در جبهه های غرب کشور و به ویژه عملیات های مختلف دفاع مقدس در استان ایلام اظهار داشت: بی شک آرامش ، آسایش و اقتدار جمهوری اسلامی اسران مرهون رشادتها و فداکاری های مردانی است که در برابر دشمن ایستادند و حماسه ای ماندگار در تاریخ آین آب و خاک رقم زدند و برای همیشه تاریخ مایه فخر و مباهات این سرزمین خواهند بود.

سردار حسینی خاطر نشان کرد: استان ایلام با دارابودن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد انجام عملیات های مختلفی در جغرافیای خود بوده است که می توان به عملیات هایی همچون محرم ، فتح المبین ، کربلای 1، والفجر 3، والفجر 5، والفجر مقدماتی ، فتح میمک ، عاشورا و بسیاری دیگر از عملیات های کوچک و ایذایی اشاره کرد .

وی ادامه داد: حماسه های ماندگاری در دوران دفاع مقدس توسط مردان و زنان غیور عشایر در استان ایلام آفریده شد و به نوعی می توان گفت اولین مدافعان شهرها و مرز ها در دروان تهاجم گسترده رژیم بعثی به مرز های جغرافیایی استان ایلام بودند و با شروع جنگ تحمیلی همگام با سایر رزمندگان در قالب بسیج مردمی و عشایری در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام افزود: امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون رشادت ها و حماسه افرینی های شهدا ء و رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز نیازمند شناخت حماسه های دوران دفاع مقدس است اظهار داشت: بهترین بستر برای تبین حماسه های دروان دفاع مقدس، حرکت در مسیر راهیان نور است.

فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام خاطر نشان کرد: در سال های اخیر به به برکت همین حرکت با برکت شاهد حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس غرب ، شمالغرب و جنوب کشور بوده ایم .

حسینی با بیان اینکه راهیان نور توانسته است بخش عظیمی از رشادت ها و حماسه های شهداء و رزمندگان در دروان دفاع مقدس را به نسل جوان امروز معرفی کند اظهار داشت: استقبال صورت گرفته از حرکت راهیان نور نشان دهنده میزان علاقه مندی جوانان نسبت به شناخت حماسه های شهداء و رزمندگان در دروان دفاع مقدس است.

و ی به اقدامات صورت گرفته در حوزه راهیان نور در استان ایلام اشاره کرد و در همین زمینه اظهار داشت: در استان ایلام مناطق و یادمان های بسیار زیادی از دوران دفاع مقدس به جای مانده است که تا کنون بخش زیادی از آن میزبان زائران راهیان نور از سراسر کشور است.

حسینی افزود: یادمان های شهداء شرهانی در دهلران ، نقطه ایثار در مهران ، قرارگاه لشگر حضرت امیر (ع) در ایلام ، مقاومت و شهدای میمک و قرار گاه تاکتیکی حضرت امیر (ع) با نام تپه شنی و یادمان شهید دستواره و امام زاده حسن (ع) از جمله داین یادمان های شهدا در استان ایلام می باشند.

فرمانده سپاه امیر المومنین(ع)استان ایلام در پایان با توجه به در پیش بودن اردوهای راهیان نور دانش آموزی ضمن دعوت از کاروان های اعزامی سراسر کشور به استان ایلام خاطر نشان کرد: از مهمترین ویژگی های یادمان ها و مناطق عملیاتی در استان ایلام این است که این مناطق کمتر دسخوش تغییرات شده اند و همچنان بکر بوده و فضای نسبی و تقریب به ذهن از دفاع مقدس را منتقل می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار