خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر:

کرامت چلچراغی که شعاع آن بر گفتار و کردار کریمان پرتو افکنده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: کرامت چلچراغی که شعاع آن بر گفتار و کردار کریمان پرتو افکنده است و آنان را از دیگران ممتاز می‌سازد.
کد خبر: ۸۸۹۳۷۰۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کرامت چلچراغی که شعاع آن بر گفتار و کردار کریمان پرتو افکنده است
حجت الاسلام الله کرم شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج به مناسبت دهه کرامت با تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و ولادت احمدبن موسی (ع) و امام رضا (ع) بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند«آنچه امروز دستگاه‌های سیاسی غرب ترویج میکنند، همان جاهلیتی است که بعثت پیغمبر برای زدودن آن - از محیط زندگی بشر - به‌وجود آمد. نشانه‌های همان جاهلیت، امروز در دنیا، در این تمدن رایج فاسد غربی، مشاهده میشود؛ همان بی‌عدالتی، همان تبعیض، همان نادیده گرفتن کرامت انسان، همان عمده کردن مسائل جنسی و نیازهای جنسی».

وی با بیان اینکه کرامت، اخلاق نیکو و دوری از هرگونه پستی و فرومایگی است، گفت: کرامت در اسلام از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است، خدای متعال در اولین سوره ای که به پیامبر اکرم (ص) نازل فرمود خود را با ویژگی کرامت ستوده است و می فرماید«اقرا و ربک الاکرام».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به جلوه های کرامت گفت: از جلوه‌های کرامت؛ گذشت، بذل و بخشش و پایداری بر پیمان‌ها و فداکاری است همچنان که در کربلای حسینی و آن هنگامی که «حر» از رفتار گذشته خویش پشیمان شده خدمت امام حسین(ع) می رسد و از ایشان تقاضای عفو می کند آن امام بزرگوار در کمال کرامت نه تنها از خطای حر در می‌گذرد که او را در صف یاران خویش جای می دهد.

وی افزود: مهمترین ملاک برای کرامت نهایی انسان عبارت است از کرامت عندالله که جز با رعایت تقوای الهی برای انسان، محقق نخواهد شد و در قرآن مجید نیز بر این حقیقت تأکید شده است.

شیرزادی بیان کرد: کرامت چلچراغی است که شعاع آن بر گفتار و کردار کریمان پرتو افکنده و آنان را از دیگران ممتاز می‌سازد.

وی ادامه داد: برخی از ویژگی‌های کریمان شامل خوش رویی، خیرخواهی، راست گویی، چشم پوشی، دوری ازدنیاطلبی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه کرامت صفتی است از صفات خدا که در نهاد بشر به امانت گذاشته شده است، گفت: برخی انسان‌ها بدون توجه به بهای خود به راحتی این کرامت را از دست می دهند و نتیجه‌اش هم پست‌تر شدن از حیوانات است و از طرف دیگر افرادی با شناخت این مهم همه کارها را با این شاخص انجام می دهند که موافق کمال و تداوم کرامت آن ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات