مصطفی برزگر
امام جمعه دهلران:

نهضت امام الهی بود

امام جمعه دهلران گفت: امام(ره) نهضت الهی را بوجود آورد و طاغوت را به زباله دان تاریخ فرستاد و همه مشکلات را تحمل کرد.
کد خبر: ۸۸۶۷۸۶۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید محسن موسوی،امام جمعه دهلران، در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: صدقه و یاد فقرا و مساکین در ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده است و باید سرلوحه برنامه ها قرار گیرد.

وی به شهادت حضرت خدیجه کبری اشاره نمود و افزود: با جان و مال درخدمت اسلام بود و تسلیم زنان قریش و مردم نشد و در دین ایستادگی کرد و برای دنیا، دین خود را عوض نکرد.

امام جمعه دهلران بیان داشت: در آستانه چهاردهم خرداد سالروز وفات معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) قرار داریم که یاد و نام این امام بزرگوار را گرامی می داریم و امیدواریم همه ما در مراسمات یادبود امام شرکت گسترده داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام حق بزرگی به گردن ما دارد، اسلام ناب محمدی(ص) را احیاء کرد، یک انسان خودساخته و تهذیب شده ای بود که با معنویت، علم و تقوای خود به میدان آمد، نهضت الهی را بوجود آورد و طاغوت را به زباله دان تاریخ فرستاد و همه مشکلات را تحمل کرد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه امام(ره) فرمودند که والله در طول عمرم یک بار از غیر خدا نترسیدم، بیان داشت: امام با طاغوت و استکبار عهد و پیمان نکرد، استکبار ستیز و طاغوت ستیز بود، امام به مردمش اعتقاد داشت، یک عیسی و موسی زمان بود که از هیچکس نمی ترسید.

وی به سخنان مهم امام درخصوص امریکای جنایتکار اشاره نمود و گفت: امام در مقابل آمریکا با این تجهیزات مدرن ایستادگی کرد و گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، لبخند نزد و دست نداد، واکنش نداد چون امام بود و فرمود آمریکا کف روی آب و طبل توخالی است.

خطیب جمعه دهلران ادامه داد: این نگرش و قدرت امام نشات گرفته از اعتقاد بالا و الهی بودن امام بود و مستقیم بعد از فوت آیت الله بروجردی که طاغوت قصد داشت اسلام را سرنگون کند، کاپیتولاسیون و مستعمره بودن واقعی را در ایران اجرا کند، اما این امام بود که وارد عرصه شد و اجازه نداد.

وی با اشاره به اینکه امام به ولایت فقیه قدرت داد، ولایت فقیه را مهندسی کرد، ادامه داد: بعد از فوت امام(ره)، مقام معظم رهبری امام خامنه ای به جانشینی امام منصوب شدند که تبریک می گوییم زیرا یک انتخاب الهی بود و دلهای مردم بعد از فوت امام تسکین داده شد و بسیاری از مراجع و علما این اقدام امام را تحسین گفتند.

وی تصریح نمود: بعد از ارتحال امام فتنه ها و توطئه های های بزرگی همچون فتنه سال 88 ایجاد کردند و به اسم تقلب و با همکاری کشورهای خارجی، ناجوانمردانه به خیابان آمدند، اما با صلابت و اقتدار و مدیریت مقام معظم رهبری بحمدالله فتنه محار و خنثی شد.

امام جمعه دهلران عنوان کرد: وظیفه امروز ما اطاعت پذیری است و نباید به ظاهر چیزی بگوییم ولی باطنمان چیز دیگری باشد، زیرا فتنه های زیادی همچون سال 88 وجود دارد و نباید فراموش کنیک که درآن سال اصل اسلام، ولایت فقیه، تمثال امام، ارزش ها، دین، خدا، پیغمبر و همه را زیر سوال بردند اما مدیریت مقام معظم رهبری آن را کنترل کرد.

وی به انتظارات مقام معظم رهبری اشاره نمود و گفت: رهبر ما از ما آرامش و پیشرفت کشور، استقلال واقعی کشور، تولیدعلم، اقتصادمقاومتی، فرهنگ دینی، جوانان و عزت و سربلندی در جهان، توجه به دین و... می خواهد، فلذا ما باید سرباز پا به رکاب ایشان باشیم، نه اینکه خدای ناکرده در مقابل ایشان باشیم.

حجت الاسلام موسوی یاد شهدای 15 خرداد را گرامی و از سند 2030 بعنوان کاپیتولاسیون جدید نام برد و بیان نمود: اگر قطعنامه یا سند ننگین 2030 اعمال شد، این امام دیگر ما مقام معظم رهبری بود که آنرا برملا کرد.

وی به انتخابات اردیبهشت ماه اشاره نمود و ابراز داشت: وضعیت انتخابات هم مشخص شد، در یک آرامش کامل برگزار شد و همه عزیزان زحمت کشیدند، 41 میلیون نفر را که شرکت کردند باید تحسین گفت، جملاتی بدون فکر و تفکر به زبان نرانیم که به چه کسی و گفتمانی رای داده شد و به چه کسی و گفتمانی داده نشد، اینها خلاف سکینه و آرامش کشور است.

امام جمعه دهلران با بیان اینکه خدا را شاکریم که انتخابات با آرامش برگزار و به اتمام رسید، ادامه داد: 29 اردیبهشت رای به نظام، ملت، انقلاب و رهبری و اسلام بود و امیدواریم قوه قضائیه هم با متخلفینی که تخلافتی داشتند برخورد کند.

وی با بیان اینکه درآستانه بودجه بندی هستیم، تذکراتی را یادآوری نمود و گفت: جاده چم سرخ و سراب میمه، سد میمه، جادهای مواصلاتی شهر دهلران، پتروشیمی که وعده رئیس جمهوری بود، وضعیت شهری و المان شهری، ورزش و توجه به جوانان، مساجد و مصلی و حوزه های علمیه و... باید در بودجه بندب بصورت ویژه مورد توجه باشد.

خطیب جمعه دهلران از عدم نظارت کافی و آشفته بازار در تعمیرات کولرها انتقاد نمود و گفت: وسایل سرمایشی سطح شهر دهلران در هرسالی حداقل یک یا دومیلیون تومان به خانواده ها ضرر ایجاد کرده و نیاز به تعمیر و گازگیری دارند، فلذا خواهش می کنیم یک نظارت و تعرفه ای برای آنها باشد و هرکس برای خودش وجهی دریافت نکند.

وی تاکید کرد: تا کی ما باید سالی چندبار کولر خود را برای تعمیر ببریم به دلیل وجود گوگرد، زیرا گوگرد دهلران نیازمند هنرمندی مسئولان است که از بروز خسارت مالی به مردم عزیز جلوگیری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار