خبرهای داغ:

زاغه نشینی مدرن در شاهرود

چه غافلیم که در کنار ما هنوز عده ای در نهایت تنگدستی و نیازمندی زندگی می کنند
کد خبر: ۸۸۶۶۶۵۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، وقتی انقلاب پیروز شد و نفس قدسی امام خمینی(ره) در کالبد خسته ملت ایران دمیده شد و رژیم 2500 ساله ستم شاهی ویران گردید اولین و مهمترین دغدغه بنیانگذار جمهوری اسلامی توجه به محرومین و مستضعفین و کوخ نشیان و پابرهنگان بود که انقلاب اسلامی با حمایت این عزیزان شکل گرفت و پیروز شد و امام راحل تاکید داشت تا به وضعیت این کوخ نشینان و زاغه نشینان و حلبی آبادها رسیدگی شود و اساس انقلاب نیز بر پایه این امر شکل گرفت.

حال بعد از گذشت قریب به 40 سال از انقلاب اسلامی باید ما دیگر محروم و مستضعف و زاغه نشین و کوخ نشین و پابرهنه نداشته باشیم چرا که باید تاکنون این موضوع رفع شده باشد و انقلاب به یکی از اهداف خود رسیده باشد اما در کنار ما هنوز هم این خانواده ها وجود دارند اما به سبکی دیگر و با نیازهای همیشگی

در حاشیه شهر شاهرود و در شهرک شهید بهشتی ما شاهد هستیم که هنوز هم زاغه نشین وجود دارد اما به سبک و سیاقی امروزی و جدید

مردمی مستضعف و تنگ دست که در ظاهر در خانه ای نه حلبی و بلکه آجری زندگی می کنند اما داخل این ظاهر آجری، زندگی به سبک زاغه نشینی و بدتر از آن است، یک اتاق کوچک با داشتن امکانات اولیه و حتی کمتر از آن که بیش از پنج نفر اعضا خانواده در آن زندگی می گذارند و واقعاً انسان می گوید اینجا شهر است و یا قسمتی دور افتاده در یک روستای محروم در بخشی دور در کشور؟!

وقتی اینها را انسان مشاهده می کند می بیند که رهبری فرزانه انقلاب بسیار احاط بر مسائل دارند و با اینکه مسئولین بیان می کنند ما مشکلی نداریم اما زیر پوست شهر چیز دیگری می گوید، عده ای هنوز در فقر مطلق به سر می برند و نیازهای اولیه خود را نمی توانند برآورده کنند و نیاز به کمک اطرافیان خود دارند.

واقعاً چرا مسئولین ما از این افراد خبری ندارند... چرا فرمانده سپاه استان سمنان باید بیاید و از این خانواده ها سرکشی و پای در و دل آنها بنشیند و شرمنده و خجالت زده باشد و مسئولین شهرستانی سراغی از اینها نگیرند و شاید اصلاً ندانند در کنار گوش آنها چنین خانواده هایی وجود داشته باشد.

واقعاً چرا اینگونه است و ما هنوز بعد از گذشته سالیان متمادی نتوانسته ایم این هدف انقلاب را محقق نماییم.

آیا این به انقلاب باز می گردد؟ یا به نگاه مدیران و خدمتگذران مردم باز می گردد؟ امام راحل فرمودند به من نگویید رهبر بگویید خدمتگذار و این سیره بزرگان حکومت اسلامی است که باید اینگونه بود و به فکر مردم بود و خود را مدیون مردم دانست اما امروز و بعد از گذشته قریب به 40 سال از عمر انقلاب می بینیم ما هنوز خیلی فاصله داریم از آنچه باید می بودیم و باید باشیم.

امروز فهمیدم که بسیار فاصله داریم و رهبری انقلاب آنچه را مطالبه دارند باید محقق شود و مسئولین ما باید در این زمینه بسیار کار کنند و واقعاً ما نیاز به تلاش و خدمت به مردم جامعه داریم تا از این گرفتارها خلاص شوند.

واقعاً اگر فقر باشد سایر معضلات نیز می آید اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی دیگر

نمی دانم چه بگویم وقتی این خانواده ها را می دیدی همه متاثر می شدند و از همه ناراحت تر فرمانده سپاه استان بود که بار مسئولیت زیادی را به دوش می کشید و بسیار ناراحت بود که چرا باید اینگونه باشد و مسئولین کجا هستند و داریم به کجا می رویم که اینقدر غافل هستیم.

نمی دانم نمی دانم نمی دانم؟!

(نوشته : علی عامری)
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار