رییس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با «بسیج»:

تجارت برنج خارجی به کشورمان ، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی نیست

غلامرضا حسن‌پور گفت: تجارت برنج، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی نیست باید شالیکاران برنج داخلی از آسیب های ناشی از واردات برنج آمریکایی، در امان بمانند
کد خبر: ۸۸۶۳۹۷۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۳

غلامرضا حسن‌پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: امروزه تجارت برنج به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی برای عده‌ای از افراد محسوب می‌شود. افرادی که با محوریت قرار دادن تجارت برنج خارجی به داخل کشورمان موفقیت‌هایی هم کسب کرده اند و توانسته اند از منابع درآمدی خوبی هم برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تجارت برنج، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی نیست افزود: باید شالیکاران برنج داخلی از آسیب های ناشی از واردات برنج آمریکایی، تایوانی، تایلندی، هندی، پاکستانی در امان بمانند؛ باید مسوولان با اتخاذ سیاست‌های جایگزینی واردات برنج اقدامات اساسی را انجام دهند.

حسن پور در ادامه بیان داشت: برنج یکی از محصولات استراتژیک کشورمان است که می‌تواند در بخش صادرات غیر نفتی امتیاز خوبی برای کشورمان کسب کند و می‌تواند موجب افزایش درآمدهای ارزی، کاهش وابستگی به فروش منابع نفتی را محقق کند.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور در خاتمه افزود:  تجارت برنج خارجی به حدی است که باید اقدامات مدیریتی لازم شکل بگیرد این در حالی است که متاسفانه از مبادی رسمی کالاهایی به جز برنج هم از آمریکا با وجود ممنوعیت وارد کشورمان می‌شود که نوعی پنهان کاری دولت است و هر گونه ادله از سوی دولتمردان قابل قبول نمی باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار