بچه های مَمّد گِره

جدیدترین اثر انتشارات فاتحان در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه شد

موضوع اصلی کتاب خاطرات دیده بان های دفاع مقدس است و حمید حسام نویسنده کتاب خود از جانبازان و دیده بان های قهرمان جنگ و از شاگردان و اموزش دیده های شهید محمد منوچهری معروف به ممد گره(گرا) در ارتفاعات قصر شیرین و جبهه میانی محسوب می شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۶۰۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل ازکوله بار؛ از سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی، موضوع اصلی کتاب خاطرات دیده بان های دفاع مقدس است.حمید حسام نویسنده کتاب  خود از جانبازان و دیده بان های قهرمان جنگ و از شاگردان و اموزش دیده های شهید محمد منوچهری معروف به ممد گره(گرا) در ارتفاعات قصر شیرین و جبهه میانی است.
 
این کتاب حاوی خاطرات کوتاه و مستند از رشادت های قهرمانان سپاه همدان در سالهای ابتدایی جنگ تحمیلی است. این کتاب به احترام این اسطوره دیده بانی که معلم بسیاری از دیده بان های مطرح همدان وجبهه میانی بوده عنوان «بچه های ممدگره» را بر پیشانی دارد.
 
در بخشی از کتاب«بچه های ممد گره» آمد است:
 از چه بگویم از دیده بان مداحی که پس از مجروح شدن در «سنگرکمین» جزیره مجنون ، هنگام  انتقال به بیمارستان صحرایی، قایقش مورد هدف آتش باری دشمن قرار گرفت وبا شهادت سکاندارقایق ،وزش باد و جریان آب قایقش را به سوی دشمن برد و پس از 2رو، تن مجروحش را از  بین نیزارها به عقب باز گرداندند واکنون  شبانه روز با همدم 30 ساله‌اش «دردمزمن»، نجوا می کند و«درد مزمن» حتی اجازه نداد که از خاطرات آن روزها برایمان بگوید.
     از سرباز وظیفه‌ای که پس از پایان خدمت سربازی، در واحد دیده‌بانی ماند وخط شکن کربلای 4 شد ودر آنسوی اروند رود هنگامی که پس از یک ساعت هدایت آتش بر روی دشمن ، وقتی عراقیها به10متری اش رسیده بودند پشت بی سیم ضمن«خداحافظی وطلب حلالیت » تقاضای آتش باری بر روی موقعیت خودش را کرد وتاپایان جنگ بعنوان «شهید مفقود الاثر» شناخته می شد اما به یکباره در میان آزادگان سرافراز به وطن بازگشت.  ویا دیده‌بانی که پس از گذراندن خدمت سربازی در ارتش ، مجدداً به جبهه آمد ودر کنار بسیجیان دیده‌بان، بی سر به محضر مولایش حسین (ع)شرف یاب شد
ارسال نظرات
آخرین اخبار