زاهدی در گفتگو با «بسیج»:

شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماجرای سند2030 مقصر است/ این شورا، رسماً سند2030 را کنار بگذارد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در اولین جلسه خود رسما اعلام کند که این سند در کشور جایی برای اجرایی شدن ندارد و باید هرچه سریعتر اسناد بالادستی عملیاتی شوند.
کد خبر: ۸۸۵۷۰۴۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

شورای عالی انقلاب فرهنگی رسما سند 2030 را کنار بگذارددکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به گلایه صریح مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با سند 2030 اظهار داشت: ما اشکالات سند2030 را در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور آقای روحانی مطرح و اعتقادات و نظر خود را راجع به این قضیه بیان کردیم.

وی ادامه داد: آقای روحانی به عنوان رئیس جلسه گفتند در این رابطه بحث کنید و نتیجه کارشناسی شده آن را به شورا اعلام کنید درحالیکه ما انتظار داشتیم ایشان در همان جلسه مقرر کنند که مصوبه دولت و رونمایی از سند 2030 ، کان لم یکن تلقی شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ابراز داشت: امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه که بعد از انتخابات تشکیل خواهد شد به کان لم یکن بودن اجرایی شدن این سند در کشورمان رای دهد.

دکتر زاهدی خاطر نشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ویژه دولت در این قضیه مقصر هستند؛ ما جلسات چالشی جدی با وزرای علوم و آموزش و پرورش و مسئول یونسکو در ایران داشتیم و تمام نقاط ضعف و مطالبی که با اهداف اسناد بالادستی و دین ما مغایرت داشت را بیان کردیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: در سند 2030 مباحثی همچون تساوی جنسیتی و یا مواردی که با سند تحول بنیادین در تضاد جدی است مطرح شده است؛ به عنوان مثال طبق سند 2030 عقیده و باور فرهنگی نباید در آموزش تاثیرگذار باشد درحالیکه ما باور داریم مکتب توحیدی ما باید در سراسر تعلیم و تربیت حضور داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ما همه این مسائل را با دبیر یونسکو در ایران مطرح کردیم عنوان کرد: باید اذعان کنیم که دولت در این قضیه تسامح به خرج داده است، انتظار بود وقتی تعدادی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی اشکالات این سند را بیان می کردند ریاست شورا یعنی آقای روحانی اعلام کنند که این سند اجرایی نشود.

وی در پایان تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در اولین جلسه خود رسما اعلام کند که این سند در کشور جایی برای اجرایی شدن ندارد تا هرچه سریعتر اسناد بالادستی عملیاتی شوند.


ارسال نظرات