خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

دشمن با تهاجم فرهنگی و تمام توان وارد شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت : دشمن با تهاجم فرهنگی برای اینکه فکر و ارزش های ما را بمباران کند و ما را بی هویت نشان دهد با تمام توان وارد شده است.
کد خبر: ۸۸۳۸۰۳۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف در یادواره 450 شهید کارمند استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا در خصوص هدف از برگزاری یادواره اظهار داشت: این مراسم در راستای تجلیل، تکریم و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سالانه 500 یادواره در سطح استان برگزار می شود، ابراز داشت : سرشت و طبیعت آدمی فراموشی است، چنانچه یادی از شهدا نشود به مرور زمان آنها به فراموشی سپرده می شوند بنابراین افراد علاقمند به شهدا، بسیجیان و همسنگران شهدا نمی‌گذارند غبار فراموشی روی شهدا انباشته شود و همواره یاد و خاطر آنها زنده نگهداشته خواهد شد تا آرمان ها آنها از یادها نرود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با عنوان اینکه تاریخ هر کشور مشحون از حوادث تلخ و شیرین است، افزود: این حوادث برای نسل های بعد مایه سرافکندگی یا عزت و افتخار و سربلندی خواهد بود.

وی با اشاره به تاریخ 200 سال گذشته، جدا شدن بخش های وسیعی از کشور را در نهایت بی کفایتی حکام دانست و عنوان کرد: وقتی انسان با این حوادث روبرو می شود احساس سرشکستگی می کند.

عارف پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را از حوادث شیرین تاریخ معاصر کشور برشمرد و بیان داشت: زمانی که انسان با حماسه سازی و حماسه‌آفرینی های دوران دفاع مقدس مواجه می شود احساس غرور و سربلندی می کند.

*408 شهید استان همدان از اصناف و بازاریان بودند

وی با بیان اینکه در تاریخ 150 ساله گذشته ایران دو ایدئولوژی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در صحنه سیاسی و اجتماعی ظهور و بروز یافت، گفت : اولین ایدئولوژی ترقی‌خواهی بود که نگرش و الگوی آنها به فرهنگ و تمدن غرب بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ایدئولوژی تعالی‌خواهی را به عنوان یکی دیگر از ایدئولوژی‌های تاریخ ایران در رسیدن به پیشرفت و توسعه معرفی کرد و گفت : تعالی خواهان معتقد بودند که می توان با تکیه بر توانمندی های داخلی، استعدادها و فرهنگ دینی به پیشرفت و تعالی رسید.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را بر اساس ایدئولوژی تعالی خواهی دانست و ابراز داشت : حماسه آفرینی و حماسه سازی‌ها و حضور گسترده آحاد مردم که حرکتشان بدون تکیه بر قدرت های جهانی بود همواره مورد تجلیل و تکریم قرار خواهد گرفت.

عارف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه اصناف و اقشار در جنگ تحمیلی و صحنه های دفاع حضور داشتند، تصریح کرد : از 225 هزار شهید کشور 8 هزار شهید متعلق به استان همدان است که 408 نفر آن از اصناف و بازاریان بودند.

*دشمن با استراتژی‌های مختلف به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی ایران

وی تعداد شهدای کشاورز استان را 524 شهید برشمرد و اضافه کرد: استان همدان 83 شهید راننده، 493 شهید کارگر، 169 شهید معلم، یک هزار و 35 شهید دانش ‌آموز، 82 شهید دانشجو، 343 شهیده خانم ، 221 شهید کودک و 203 شهید نوجوان تقدیم انقلاب کرده است.

عارف بیان کرد : این ارقام نشانگر این است که همه مردم به نهضت، راه و مسیر و انقلاب باور داشتند و با ایثارگری های خود در حفظ و نگهداری انقلاب و آرمان های آن حاضر شدند و جانفشانی کردند.

وی در تبیین استراتژی‌های دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: اولین استراتژی دشمن تحمیل جنگ نظامی بود که رزمندگان با ایثارگری‌های خود اجازه جدا شدن یک وجب از خاک کشور به دشمن را ندادند و با اتکا به توانمندی ها از کشور، انقلاب و نظام دفاع کردند و مایه سرفرازی شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه استراتژی دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام و انقلاب در زمان حال عوض شده است، اظهار داشت: امروز دشمن در جاهای دیگر علیه جمهوری اسلامی وارد شده که نمونه آن عراق، سوریه و در مناطق دیگر و همچنین محدوه های مرزی است که نیروهای نظامی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در آنجا به دفاع پرداخته اند.

* جمهوری اسلامی ایران با اتکا به خود یکی از کشورهای قدرتمند دنیا است

وی تهاجم فرهنگی دشمن در عرصه های مختلف را به عنوان دیگر استراتژی دشمن معرفی کرد و ابراز داشت : دشمن با تهاجم فرهنگی برای اینکه فکر و ارزش های ما را بمباران کند و ما را بی هویت نشان دهد با تمام توان وارد شده است.

عارف با بیان اینکه کشور ما دارای فرهنگ غنی، ملی و دینی است، تصریح کرد : ما با اتکا به این فرهنگ می توانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

وی ورود دشمن در جبهه اقتصادی را به عنوان دیگر استراتژی دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن انقلاب معرفی کرد و افزود : رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را به عنوان تنها راهکار برای مقابله به جنگ اقتصادی دشمن معرفی کرد و برای آن 24 سیاست کلی تبیین کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه کشور با اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند در مقابل دشمن ایستادگی کند، گفت: در حال حاضر یکی از کشورهای قدرتمند دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با اتکا به خود به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند دنیا تبدیل شده است، عنوان کرد: این به برکت خون شهیدان است.

عارف در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ایثارگری دارای مراتب است، افزود: اگر به اقتضای زمان جنگ، جوانان احساس تکلیف کردند و برای دفاع از کشور به نبرد پرداختند و ایثارگری کردند در این زمان هم می توان با خدمت به مردم راه شهد را ادامه داد، در عرصه اقتصادی وارد شد و برای خودکفایی کشور، ایجاد اشتغال و خدمت به همنوعان گام برداشت و ایثارگری کرد.

وی ارائه خدمت مطلوب کارمندان به افراد در نهضت امام راحل را نوعی ایثارگری دانست و یادآور شد : باید با ارائه خدمت مطلوب، مردم را نسبت به انقلاب خوش بین کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار