خبرهای داغ:
استاد حوزه عنوان کرد

خودسازی اولین ویژگی لازم برای یک مربی

استاد حوزه علمیهخودسازی را به عنوان اولین ویژگی لازم یک مربی عنوان کرد و گفت: انسان تا خود را تربیت نکند نمی تواند دیگران را تربیت کند.
کد خبر: ۸۸۳۷۷۱۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی در میقات حلقه‌های صالحین بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان اظهار کرد: کار اصلی یک مربی دینی توجه ویژه به پرورش بنیادهای دینی و اخلاقی متربی است.

وی در تبیین ویژگی های لازم و ضروری مربی در امر تربیت عنوان کرد: مربى کامل و شایسته باید شرایط و صفاتى را دارا باشد، تا بتواند متربی را به نحو صحیح تربیت کنند.

این استاد حوزه علمیه خودسازی را به عنوان اولین ویژگی لازم یک مربی عنوان کرد و ابراز داشت: انسان تا خود را تربیت نکند نمی تواند دیگران را تربیت کند.

وی با تأکید بر اینکه یک مربی باید در ابتدا روی خودش کار کند، افزود: همه چیزهایی که یک سرگروه یا مربی برای متربی خود می‌گوید در درجه اول باید در خودش وجود داشته و به آن رسیده باشد.

رحمانی با اشاره به اهمیت خودسازی و تربیت درون بیان داشت: شدیدترین مردم از حیث عذاب در قیامت کسی است که دیگران را به عدالت دعوت کرده باشد اما خود غیرعادلانه رفتار کند.

وی با بیان اینکه حرف یک سرگروه و یا مربی صالحین باید در نتیجه خودسازی باشد نه سخنرانی، تصریح کرد: مربی باید این را از ذهن خود دور کند که قرار است یک سخنران باشد.

این استاد حوزه گناه را عاملی برای تکه تکه شدن روح انسان معرفی کرد و اظهار داشت: انسان باید با تفکر و پی بردن به اینکه از کجا و برای چه آمده و به کجا خواهد رفت به خودسازی بپردازد.

وی خودسوزی مربی را به عنوان یک دیگر از عوامل موثر در امر تربیت عنوان کرد و بیان داشت: در این مرحله مربی باید به تزکیه نفس بپردازد و رذایل درونی را از خود دور سازد.

رحمانی بهترین روش برای خود سوزی و شعله ور شدن را متصل شدن به خداوند دانست و تاکید کرد: وقتی انسان به خدا متصل شد شعله توحید در وجودش شعله ور می شود و رذایل را می سوزاند.

وی ادامه داد: مربی وقتی خوسازی و خودسوزی را انجام داد باید در مرحله بعد روی دیگران کار کند و به بهترین نحو آنها را تربیت کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: اگر انسانی با مومنی که حرکت می‌کند برای او خیرخواهی نخواهد و مشکلات او را گوشزد نکند به خدا و رسول خدا (ص) خیانت کرده است.

وی گفت : دلسوزترین مردم برای انسان کسی است که برای اصلاح او تلاش کند و مسائل دینی را به او تذکر دهد.

رحمانی با بیان اینکه بنیادی‌ترین اصول اسلامی اعتقاد به وجود خداوند یکتا است، تصریح کرد: تربیت دینی راه وصول به هدف نهایی زندگی را نشان می دهد و یک مربی برای هدایت متربی به سیر الی الله باید ابتدا مباحث اعتقادی را اموزش دهد.

وی در خصوص کیفیت تربیت یادآور شد : یک مربی باید تمام برنامه های تربیتی را از مبانی شروع کند چرا که اگر مبانی محکم باشد زیر بنا محکم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار